8 dagen Kroatie waarheen?

Dag vakantieliefhebbers,
Ik wil met 2 vriendinnen ruim een weekje naar Kroatie eind augustus. Wij kennen het land verder niet. We willen graag een auto huren zodat we nog wat van het land kunnen zien, we hoeven dus niet per sé een week op dezelfde plek te blijven. Wat is een aanrader om heen te gaan? Liefst niet heel touristisch en volgebouwd met flats. We houden van natuur, cultuur, mooie steden, strand en uitgaan. Is Split leuk? Zodat we van daaruit naar andere gebieden kunnen? Kunnen we gewoon op de bonnefooi heen of is het handig om van tevoren al iets te boeken? Zijn daar gewoon hostels?
Bedankt!

Je kunt naar Split vliegen en van daaruit een rondreis maken of naar Dubrovnik vlegen en van daaruit beginnen.

Het noorden moet je laten voor wat het is, daar zitten jullie niet op te wachten.
Eind augustus zijn de meeste toeristen alweer verdwenen, dus een bruisend nachtleven kun je wel vergeten.
Zowel Split, Trogir als Dubrovnik zullen nog genoeg vertier bieden. Split zelf is niet zo bijzonder, gewoon een moderne stad met een ietwat historisch centrum, maar dat heb je in 2 uurtjes ook wel gezien.

Dus ik denk dat ik naar Split zou vliegen, auto op zou pakken en dan langs de kust, via Makarska en andere dorpjes naar Dubrovnik zou rijden, dan Dubrovnik via Peljesac naar Korcula en dan via Vela Luka (op Korcula) met de boot weer terug naar Split. Kun je daar nog even langs Trogir en Krka watervallen, zitten je 8 dagen er wel op.

ik zou 't direct boeken zoals papaya voorschrijft !!!

Je kan gewoon op de bonnefooi en dit zowel in hotels en bij partikulieren.Overal tref je bordjes aan met Zimmer-sobe-rooms.Even kijken ,een prijs afspreken en klaar.Als je persoonlijk niets vindt kan je altijd bij het touristburo terecht.
Verder zou ik wat kiezen tussen Zadar en Split.Zadar-Trogir en Split zijn zeker steden die de moeite waard zijn.8 dagen is inderdaad kort.Vergeet de Krka-watervallen niet en eventueel een bezoekje aan de Kornati-eilandjes maar dan liefst met een particuliere vissersboot ipv de overvolle toeristische boten.Tegenover Zadar en Biograd heb je de met een brug verbonden eilanden Uggljan en Pasman en tevenover Split het eiland Brac.
Het prachtige Plitvice is ook wel in een dag te doen maar daar een overnachting boeken is zeer aan te raden.(bvb via de dochter van een aldaar wonende nederlandse vrouw : [EMAIL=“mirjanarapaic@hotmail.com”]mirjanarapaic@hotmail.com )