Voor iedereen die op stage gaat of student is en een vliegreis gaat maken deze tip:
Op de site van KLM kun je met studentenkorting een vliegticket boeken. Je krijgt dan 40% korting op je ticket als je OV hebt. Je moet wel online boeken. Tevens kun je ook 2 (of 3 weet het niet meer zeker) andere reizigers die geen ov hebben op jou OV voor 40% korting mee laten vliegen.
Op veel scholen is dit niet bekend. Dit was ook het geval op mijn school en ik hoor dat veel studenten gewoon de volle mep betalen voor een ticket. Echt jammer want je betaald eigenlijk 40% teveel en als student heb je je geld toch al hard genoeg nodig, zeker als je op stage gaat!!
Het is momenteel niet mogelijk om online te boeken via klm.nl.
Ik wil eind januari t/n eind juni in Curacao zijn. Dit betekend dat ik een ticket moet hebben voor een periode van 4 maanden. Als je via sites als vliegwinkel.nl of vliegtarieven.nl kijkt dan kom je uit een prijs van circa 950 euro (incl. belasting).
Hoe duur is een studententicket bij klm.nl? 40% goedkoper? Dus ongeveer 600 euro incl?
hallo!
Ik ben in mei dit jaar ook naar Curacao geweest voor 2,5 maand en betaalde minder dan 600 euro voor t ticket. Inderdaad met studentenkorting bij KLM. Wat je ook kan doen is je OV toch inleveren en dan krijg je dus OV vergoeding(wel aanvragen (ook niet vergeten uitwonende beurs aan te vargen)) Je vraagt dan op www.uu.nl een ISIC kaart aan ( is eigenlijk gelijk aan OV kaart en kan je dus ook die korting mee krijgen op je ticket!) Je betaald daar eenmalig 10 euro voor. Daat staat dan tegenover dat je wel je OV vergoeding krijgt (iets van 60 euro per maand!) Niet vergeten je OV in te leveren voor je weggaat, das dan weer zonde van t geld. Succes!!
KLM doet al tijden aan die goedkope tickets naar Curacao voor studenten, maar een feit is met het nieue systeem dat als je voor een korte periode gaat (<1 maand) dan is normaal tarief goedkoper als je het vroeg boekt.
Retour vanaf 299 excl toeslagen!
Daarnaast klopt het wat betreft de mogelijkheid tot het boeken van studenten tickets.
het systeem is al enige tijd stuk en KLM is niet van plan het te maken… woorden van KLM zelf!
tijdens bepaalde periodes (ik weet iig caranval periode) werkt dat systeem niet. reden is dat er veel mensen carnaval daar willen vieren en dat doen via studententickets waar het niet voor bedoeld is.
Gr, Pascal ( 13 nov 2005 - 16 april 2006 stage curacao)
woonruimte huur je natuurlijk bij AMH check het forum voor info about haar appartementen!
Haha…proberen mag altijd toch ;)! Ik ga 6 februari naar curacao, t/m 30 juni…MAAAAAARRR…ik moet nog woonruimte hebben, dus ben hard op zoek :S. Vind t maar lastig hoor! Maar bij jou bevalt t wel dus?!
Ik wil eigenlijk wel ergens in een studentenhuis of dat ik in de buurt van meerdere mensen zit. Ik kom namelijk alleen en moet t wel een btje gezellig houden he! Verder heb ik ff jaartje studiestop, dus kom niet voor stage…maar gewoon om zelf werk te zoeken. Dat heb ik nog niet, maar daar ben ik minder bang voor. Als ik maar woonruimte heb, dan ben ik al blij genoeg!
Wanneer ga jij??
Ik ga zondag 13 november al… dus dat is al vrij snel…
een leuk studentenhuis… kijk eens op het forum, daar wordt over een aantal studentenhuizen erg goed gesproken… heb er zelf geen ervaring mee, maar wij hebben gekozen voor een appartement… komen met z’n tweeen.
Zelf werk zoeken op het moment dat je daar bent moet wel lukken… houdt er wel rekening mee dat een eigen auto eigenlijk wel een must is om van A naar B te komen.
Openbaar vervoer is er amper, rijdt namelijk niet op vaste tijden en de taxi busjes dat wil je liever niet.
dacht al ja, dat je dan een appartement had…aangezien je via AHM huurde, ben nu bezig met reacties van mensen die daar nu zitten over studentenhuizen ed. dus da komt wel goed, hoop ik ;)! Verder hoor ik van iedereen wel ja, verhalen over autootje, misschien valt dat ook nog wel te regelen! Rijbewijs is iig in the pocket ;), ook niet geheel onbelangrijk!
Maar dan ga je al snel joh…nog maar fftjes en dan vermijd je gewoon de hele winter! Het betere werk! Misschien wel tot in curacao dan? ;)!!!
Misschien wel ja tot in Curacao.
Je kan me website in de gaten houden, deze zal binnenkort veranderen en hier komt alles op te staan wat ik wil delen met iedereen.
Ik kan helaas niets toevoegen aan 40% korting op vliegtickets, maar als jullie eenmaal op curacao zijn dan kan je je wel alvast inschrijven bij www.dushideals.com een korting site tot wel 70% op restaurants, uitgaan ect. De site is nog niet live maar via Redirecting... kan je wel in de gaten houden wanneer de site live gaat. groetjes marloes