Hallo,
In juli trekken mijn vriend en ik 4 weken rond in Costa Rica. We gebruiken de bus om rond te trekken. Is het volgende reisschema goed te doen? (We zijn beide kwieke twintigers)
dag1: 's avonds aankomst in San Jose; overnachten
dag2: San Jose naar Cahuita
dag3 tot 5: Cahuita
dag6: Cahuita naar Tortuguero
dag7: Tortuguero
dag8:Tortuguero naar Orosi
dag9 tot 10: Orosi
dag11:Orosi naar San Gerardo de Dota
dag12: San Gerardo de Dota
dag13: San Gerardo de Dota naar Reserva biologica durika
dag14: Reserva biologica durika
dag15:Reserva biologica durika naar Uvita
dag16 tot 17: Uvita
dag18: Uvita naar Tarcoles
dag19:Tarcoles (bezoeken park Carara)
dag20:Tarcoles naar Santa Elena (Monteverde)
dag21 tot 23: Santa Elena en Monteverde
dag24:Monteverde naar Cano Negro
dag25:Cano Negro
dag26:Cano Negro naar San Jose
dag27: dagtrip naar Volcan Poas
dag 28: Terugreis naar Belgie
In Orosi zouden we graag een dagtrip maken met een bezoek aan de Irazu-vulkaan; een koffieplantage en de Orosivallei. Is daar een mogelijkheid om bv een Taxi+chauffeur voor een ganse dag te huren? Hoeveel zou ons dat ongeveer kosten? Indien dit niet mogelijk is, worden daar ook tours georganiseerd die vroeg vertrekken naar de vulkaan?
Voor San Gerardo de Dota: zijn er hotels die ons kunnen ophalen aan de bus?
De reis van Santa Elena naar Cano Negro lijkt niet voor de hand met de bus; dit zouden we eventueel doen met een privé rit. Ik heb hiervoor gemaild naar 3 maatschappijen die dit doen; ‘dosgringoscr’ heeft reeds geantwoord en rekent een prijs van $225. Is dit de normale prijs voor deze afstand voor een privérit? (ik wacht nog op antwoord van tucanlimoservices en odysseytours)
Heeft er iemand een idee voor een goedkoper alternatief?
Voor de dagtrip naar Poas: worden ergens trips georganiseerd waarbij je vroeg bij de vulkaan aankomt?
Zijn er suggesties om mijn reisschema te veranderen (meer logische opbouw, zaken weglaten/toevoegen,…)?
Zijn de bussen in juli te vertrouwen (qua stiptheid)? Als we bv. busritten doen met overstappen, is de kans dan groot dat we aansluitingen missen?
Waar ik ook nog niet uit ben is of we onze stevige wandelschoenen meenemen of botten. Beide lijkt mij te veel. Tips? (Zijn botten gemakkelijk genoeg om lange wandelingen te doen? Botten hebben we namelijk niet, dus nog geen ervaring mee)
Veel groetjes,
Els