4 - 6 Maanden reizen, Hoe kan ik mijn apartement onderhuren in Eindhoven?

Hallo Allemaal,

Momenteel woon ik in Eindhoven. Ik huur een appartement van een woningstichting, 15 min van EHV centrum met de fiets.
Dit appartement wil ik behouden na mijn reis. Onderhuren is eigenlijk niet toegestaan.
Tot op heden geen vrienden of kennissen gesproken die op zoek zijn naar een appartement in Eindhoven.
Wie wil een appartement van 44,1 vierkante meter voor 750 euro p/m incl. g/l/w. ? En wie heeft tips deze onder te kunnen huren?
Zodat ik er even uit kan begin volgend jaar (2016)?

Mail interesse en tips naar: eliseverstegen1987@hotmail.com

Volgens mij kun je met toestemming van woningbouwvereniging tijdelijk je huis onderverhuren als je kunt aantonen dat je langere tijd gaat reizen. Die optie had ik in ieder geval. Ik weet niet of je dan zelf iemand moet zoeken, maar iets op facebook moet wel helpen toch?
Ik heb bewust gekozen om huur op te zeggen. Jij blijft verantwoordelijk voor het betalen van de huur etc. Lastig als je aan de andere kant van de wereld zit en er blijkt niet betaald te zijn.

Hoi Ilse,

Bedankt voor je reactie.
Aantonen als in studie, stage of werk of mag het ook een mini wereldreis zijn dat je alleen tickets laat zien?
Ik weet dat je 1x per jaar iemand mag zoeken om op je huis te passen, maar officieel onderhuren is niet toegestaan.
Ook niet van hun klantenbestand gebruik maken, door het weer op te laten nemen in het systeem.
Je moet na toestemming zowieso iemand zelf zoeken, ik heb geen FB. Wellicht dat ik via vrienden een adv kan uitzetten.
Wat een lef dat jij de jouwe hebt opgezegd. Waar kon je terecht bij terugkomst en wat heb je met je uitzet gedaan?
Ik zou graag mijn apt willen behouden, woon er net een half jaar ;-).
Waar ben je naar toe gaan reizen? TELL me all about it! :slight_smile:

Ja volgens mij ook als je voor een reis weggaat.
Ik heb drie maanden voor vertrek mijn huur opgezegd. Woonde er al negen jaar en wilde sowieso weg daar. Kon bij vrienden op zolder. Daar mag ik nu, na thuiskomst, weer drie maanden blijven. Druk op zoek naar nieuwe woonruimte… Lichte stress :wink:
Ben naar Azië, Nieuw Zeeland, Frans Polynesië, Paaseiland en Zuid Amerika geweest :slight_smile:
Succes met alle voorbereidingen!

Bedankt! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen voor me.
Jij hebt al wel echt veel gezien!!
Kon je je ook inschrijven bij je vrienden? Dat is een beetje het ding waar ik tegen aan loop als ik wel alles op zou zeggen.
Je moet maar iemand tegen komen met een koophuis waar je tijdelijk kan wonen, zodat je je weer in NL kan inschrijven en dan pas kan je een baan zoeken. Had ik ergens gelezen.
Jij ook heel veel succes! Ook een hele leuke website trouwens om mensen te ontmoeten is www.travbuddy.com voor als je vaker alleen reist, forums wil plaatsen, blogs, reviews en een wereldkaart digitaal wil inkleuren.

Ik sta ingeschreven bij mijn ouders. Die regelden ook mijn post enzo.
Je moet je niet uitschrijven hoor! Daarvoor ga je te kort weg. Zonder woonruimte kun je wel een postadres hebben als het goed is. Moet je even bij je gemeente navragen.