3 weken Centraal Argentinië van Mendoza naar Bolivia

Hola!

Sinds enige weken zit ik in Buenos Aires. Medio december ga ik naar Mendoza (stad), om vervolgens binnen ca. 2,5 a 3 weken tijd in Bolivia te belanden. Vandaar uit vervolg ik mijn reis (Bolivia, Peru en Colombia in ca 4 maanden).

Mijn vraag: Zijn er mensen die een trip hebben gemaakt vanuit Mendoza, richting Bolivia? Wat zou een goede reisroute kunnen zijn? En welke punten moet ik zeker niet missen :)? Periode = ca. 26 dec. t/m ca. 11 jan

Ik spreek goed Spaans, en waar ik van houd / wat ik wil is: cultuur (mensen ontmoeten, ‘echte’ Argentijnen om me heen en hun gebruiken ontdekken) natuur en mooie plekken zien en lekker actief bezig zijn! Ik ben sportief dus een fietstochtje / paardrijden / wandeling / watersport zie ik wel zitten.

Tips??
Alvast bedankt!
Gracias!

Als je het authentieke Argentinië wil leren kennen zou ik verblijven in de minder bekende stadjes/plaatsjes onderweg langs de ruta 40 richting Salta; denk aan San José de Jachal, Chilecito, Famatina, San Blas, Belén, Hualfín, Santa María, Tafí del Valle, etc. Niet dat er heel veel te doen is op deze locaties (vandaar dat er weinig toerisme komt), maar het ademt het echte leven van de Argentijnse binnenlanden. Als je toch wat toeristen wilt ontmoeten dan zijn Rodeo, Villa Union, Cafayate, Cachi, Tilcara en Purmamarca de aangewezen plaatsen langs de route naar Bolivia.

Suerte, maak er een mooie reis van,

Groet,

Jan