3 maanden New York (Manhatten)

Hey allemaal,

Het is de bedoeling dat ik samen met een vriend halverwege oktober tot halverwege januari; voor 3 maanden vertrek naar New York.
De kans was behoorlijk groot dat we die periode gratis konden verblijven bij een oom van mijn vriend. Alleen die kansen worden helaas met de dag kleiner, vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief.
Verder willen wij graag een tijdelijk bijbaantje aannemen om financieel rond te kunnen blijven, in de zomermaanden gaan we al flink bijverdienen, maar genoeg is het niet om 3 maanden van te kunnen leven (helemaal niet als we deze maanden ook nog eens een appartement/woonruimte moeten bekostigen).
Maar we willen echt deze periode gaan, en blijven hopen dat dit realiteit zal worden.
Ik heb al veel speurwerk en navraag gedaan, maar echt wijzer wordt ik steeds niet en vertrouw veel sites niet die elkaar telkens tegenspreken, vandaar hoop ik dat jullie onderstaande vragen kunnen beantwoorden, alvast onwijs bedankt!

1… Via welke manier kunnen wij deze 3 maanden het goedkoopst verblijven (enige eisen zijn: liefst manhatten; dicht bij het centrum; koelkast; keukenblok; douche;toilet; bed)?

2… Is het legaal om in deze periode te gaan werken, bijbaantje in horeca, souvernirshop etc… of zijn hier bepaalde vergunningen/visums voor nodig?

3… Wat van vergunning/visum hebben wij nodig voor deze maanden?

4… Als we langer dan deze 3 maanden willen blijven, wat van visum/vergunning hebben wij dan nodig en komen wij hiervoor in aanmerking (beide man, mijn vriend 25 en ik 21, geen strafblad etc, afgestudeerd MBO4 en nederlands paspoort)

5… de goedkoopste reismogelijkheid van Amsterdam naar New York?

6… Overige zaken die ik vergeten ben en waarvan jij denkt: dat is ook handig om te weten, ik hoor het graag!

Nogmaals onwijs bedankt voor jullie hulp en ik kijk echt uit naar jullie reacties. Als deze vragen al elders gesteld zijn, mijn excuses hiervoor, dan heb ik er finaal over heen gelezen.

Veel groetjes,
Bram

Hoi Bram,

Werken is ten strengste verboden voor buitenlanders in de USA. Het is niet zoals Canada en Oz waar speciale working holiday visa bestaan. Dus zonder specifieke permit, alleen te verkrijgen via de US werkgever als ie kan bewijzen dat jouw specifieke vaardigheden niet lokaal te krijgen zijn, laat maar…

Andere vragen laat ik maar even rusten totdat je e.e.a. financieel rond hebt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]