Heey! Ik ben tynke (21jaar) van plan om in januari 3 maanden naar australie te gaan. De eerste maand wil ik een taalcursus gaan doen in Sydney. En daarna gaan rondreizen.
Heeft iemand tips voor mij over welke taalcursus goed is? En waar ik het beste kan overnachten de eerste maand in sydney? Wie gaat ook zoiets soorteglijks doen>
Alle tips zijn erg wekom!
Groetjes
Hoi Tynke,
Leuk plan!
Ik vetrek in januari naar Sydney ga daar de eerste 2,5 week van mijn reis een talencursus volgen. Ben zelf wel tevreden met speakfun. Kantoor zit in Duitsland maar ze hebben mij erg goed (in het nederlands) geholpen. Moet je maar eens kijken. Het scheelt qua prijs nauwelijks als dat je het rechtstreeks bij de school boekt (wat ook kan).
Mail me maar als je nog meer vragen hebt. Succes.
Groetjes,
Marloes
Is je Engels redelijk? Kun je je verstaanbaar maken? Dan zou ik er volgens mij eerder voor kiezen om niet op taalcursus te gaan, maar ergens te gaan werken in Australie en zo de taal te leren.
Toen in tien jaar geleden voor het eerst naar Australie ging, was ik eerst ook van plan een taalcursus te volgen. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. In Australië heb ik heel veel gewwoofd (willing workers on organic farms, vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning op boerderijen). Je leeft dan met een Australische familie en wordt zo gedwongen om steeds Engels te spreken.
Ik spreek nu nog steeds vloeiend Engels (met Australisch accent:-), zodanig dat men in Engeland wel eens vraagt waar ik precies vandaan kom en een Australiër, die ik in Europa tegenkwam, zelfs zei: ‘you sound like home’.
Wat ik wil zeggen: als je al wel een beetje verstaanbaar kunt maken, kun je misschein wel meer leren door tussen allemaal Engelssprekenden te leven dan een taalcursus te doen met andere cursisten, die mogelijk ook uit Nederland komen, waardoor je tussendoor steeds Nederlands spreekt. Ik vroeg mijn ‘hosts’ ook steeds om mij te verbeteren en dat deden ze graag.
Beste Tynke! Leuk dat jij in Australië een taalcursus wilt volgen. Stagehuis kan je hier wellicht bij helpen. Onze studieadviseur kan jou tips geven over de lengte en het niveau taalcursus dat het beste bij je past. Wist je dat een taalcursus al vanaf twee weken mogelijk is?
Stuur een e-mail naar erik@stagehuis voor meer informatie over de mogelijkheden voor het volgen van een taalcursus in Australië! Succes!