3 dagen Johannesburg of 3 dagen Kaapstad?

In julli / augustus 2011 maken we met Shapshapreizen een toch van Kaapstad naar Victoria Falls. Nu hebben we vanwege onze vlucht nog 3 vrije dagen die we kunnen spenderen in Johannesburg of in Kaapstad.

Naar wat gaat jullie voorkeur uit en wat raden jullie aan om te bezoeken in deze 3 korte dagen?

Groetjes
Stijn

Ja moeilijk. In en rond Kaapstad zijn vele dingen te doen, De wijnlanden, de kust, Simonstown met de pinquins bijvoorbeeld. De Tafelberg,

In en rond Johannesburg, ook veel te doen, het Apartheids museum, in Pretoria het Voortrekkers monument en Fort Schanskop. We hebben het Rion&Lion park, De Wildt Cheetah park (van te voren boeken) Elephants sactuary om maar een paar dingen te noemen. Op zondagochtend een show van de SA Lippizaners vlakbij ons, zeer de moeite waard.

Rond Kaapstad is het dan regentijd en rond Johannesburg niet. Maar het hoeft niet de hele dag te regenen.
Het is wel winter, dus wel warme kleding mee nemen, als de zon weg is wordt het koud. En vergeet je zonnebril niet, ook in de SA winter!

groet uit een winderig, droog maar warm Kyalami:dag:

Ben je natuurliefhebber: vliegen op Jo’burg, autootje huren en richting Kruger Park of Waterbergen rijden. Rust, ruimte, wild. Trouwens, ook in Jo’burg kun je prima winkelen, maar ik zou zelf niet lang in de stad zelf blijven hangen. Lekker naar buiten, naar het noorden of het noordoosten.

Ben je stedenliefhebber: vliegen op Kaapstad, autootje huren en lekker de wijnlanden in, winkelen in Kaapstad, uitgaan, feesten.

Denk je aan de reisafstanden? Als Vic Falls je eindpunt is, is het veel korter om naar Jo’burg te vliegen dan om helemaal naar het zuiden, naar Kaapstad door te moeten. Ik weet niet wat uiteindelijk jullie vertrekpunt is om weer naar huis te gaan? Dat kan ook meewegen bij je beslissing …

Groetjes,
Natascha / www.zazoetravel.com

Het enigste dat reeds vast ligt is onze vlucht van Brussel naar Johannesburg en Johannesburg naar Brussel. Onze toch vertrekt van Kaapstad en gaat naar Victoria Falls. Voor de tocht hebben we 3 vrije dagen, na de tocht één vrije dag.

Als permanente bewoner van de bush zou ik voor Kaapstad gaan :slight_smile: Maar wat Natascha al schrijft, het is waar je belangstelling naar uit gaat.

Groetjes uit de bush, vannacht 6 mm regen gehad, yes!!

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

Ik vond de omgeving van Kaapstad ook mooier dan die rondom J’burg.

De natuur is afwisselend, denk aan de Tafelberg, pinguïns kijken, zeehonden, het NP op het schiereiland, en de walvissen bij Hermanus. Ook kun je bv kooiduiken met haaien bij Gansbaai.

Robbeneiland is natuurlijk ook een must-see.

Van J’burg drie dagen naar Kruger zou ik niet doen, ik zou de reistijd vrij lang vinden. (Het is niet heel ver, maar Kaapstad is naar mijn beleving net wat compacter. En aangezien je al heel veel km maakt met je tocht naar de Vic Falls…)

Zo Corne, je hebt de regen vanuit NL meegenomen, misschien. Wij hadden gisteren een paar donderbuien en misschien 8 a 10 spetters, nee hier alles nog gortdroog, de regens gan ons telkens, soms rakelinks voorbij!:zon02:

Zo Corne, je hebt de regen vanuit NL meegenomen, misschien. Wij hadden gisteren een paar donderbuien en misschien 8 a 10 spetters, nee hier alles nog gortdroog, de regens gaan ons telkens, soms rakelinks voorbij!:zon02: