29 mooiste natuurwonderen ter wereld [lijstje]

De wereld is zo móói! Met zo veel prachtige plekken is het bijna onmogelijk om een lijstje te maken van de meest mooie natuurwonderen ter wereld.

Toch heeft Rondreis.nl een poging gedaan in dit schitterende lijstje: 29 meest adembenemende natuurwonderen ter wereld

De Top-3 verklappen we alvast hier:

1. Yellowstone National Park, Verenigde Staten
  2. Ngorongoro-krater, Tanzania
  3. Patagonië, Chili en Argentinië

Voor de rest bekijk je zelf het artikel.

En de hamvraag is natuurlijk: Hoeveel van deze natuurwonderen kun jij afvinken op je #bucketlist? :slight_smile:

Ik kom tot 4:

1. Grand Canyon, Verenigde Staten
  2. Seljalandsfoss, IJsland
  3. Banff National Park, Canada
  4. Dode Zee, Israël en Jordanië

Maar zulke lijstjes blijven toch altijd willekeur. Zo heeft Death Valley op mij toch veel meer indruk gemaakt dan de Grand Canyon, en vond ik in IJsland de Gullfoss en Hraunfossar spectaculairder dan Seljalandsfoss.

Ja is ook zo WizardOfOss… maar toch blijven zulke lijstjes stiekem toch altijd leuk. En interessante voer voor discussie.

Zelf mag ik er 13 wegstrepen :slight_smile:

Hé, niks leukers dan andermans lijstjes bekijken en vervolgens bekritiseren :biggrin:

Ik kom tot 8. Misschien komen daar deze zomer nog 1-2 bij.

Ik kom tot zes, maar vele plekken op die lijst staan nog hoog op mijn lijstje om ooit te bezoeken.
En inderdaad, hier ook willekeur, er staan plekken wat lager op de lijst die in mijn ogen absoluut in de top 3 thuishoren.