2014 3mnd vrij wie gaat er mee50+ ,begin met transsib dan verder in azie.

:dag::dag:

Hallo Medereizigers,wie heeft er tijd en zin om 3mnd met mij te gaan reizen.
Lekker toch 3 mnd weg,man of vrouw maakt niet uit.
Ik ben Jolanda ben 50 j vrijgezel woon in IJmuiden en wil niet alleen is zo ongezellig.
Wil beginnen met de trans sib of Mongolie Express 1 week in Mongolie verblijven en ook een week in China rondkijken,dan de Himalaya Express naar tibet dan naar Nepal en India en daarna zien we nog wel ,het kan natuurlijk nog aangepast worden ,een beetje van jou en een beetje van mij zeg maar.
Ook wil ik me wel opgeven bij een eventueel al bestaand vriendenreisclubje,zoek gewoon een leuk reismaatje om samen veel van de wereld te kunnen gaan ontdekken,Wie O Wie

Tot snel Groetjes Jolanda

Hallo Jolanda, Mocht een reis van twee maanden in Vietnam beginnend in zuid naar noord passen in je plannen meld je dan gerust. Een groot deel van deze tocht is reeds op een lijstje gezet om richting te geven doch alles onder de noemer van “we zien wel”. jose.delange@telenet.be Jose(man) Annie en Wim zoeken nog een vrouwelijk belangstellende voor wat evenwicht in de groep. Groetjes Wim

Hallo Jolanda,
Je oproep gelezen . Je plannen spreken mij erg aan.
Welke periode wil je vertrekken ?
ik ben 64 jaar en nog actief en gezond. ( weduwe sinds 4 jaar.)
Mocht leeftijd geen bezwaar zijn, dan zou ik graag nader contact met je willen hebben.
Ervaringen met zelfstandig reizen in Thailand ( alleen) en 2 mnd India via forum met 2 vrouwen.
Wat je zegt alleen is maar alleen.
groetjes Marijke

Bedankt voor het aanbod maar wil mijn eigen plan volgen,omdat ik al eens dwars door vietnam gereist heb voor een week of 6 wat trouwens een prachtig land is,en het bij deze x wil laten en nu dus andere landen wil zien.
Maar hou me aanbevolen voor wie weet een volgende trip met z,n vieren het lijkt me wel heel leuk ,dus wie weet.
Ik wens jullie een fijne reis en hoor graag wat jullie er van vonden.
Groetjes Jolly

Hallo Merel
Wat leuk om te horen dat het je wat lijkt,leeftijd is niet belangrijk maar een klik en dezelfde intresses wel,dus lijkt het me leuk om eens met je af te spreken om te kijken of het klikt,en de plannen kunnen we natuurlijk op mekaar wat afstemmen zodat we allebei de dingen doen en zien die we leuk vinden{waar woon je eigenlijk}
Met z,n tweeen kan zoveel leuker zijn, bedankt vast voor je reactie.
Groetjes Jolly

Hallo Jolanda,
jammer we wonen niet echt dicht bij elkaar in de buurt Ik woon nl in Delft.
Voordat we een afspraak gaan maken voor een kennismaking, is het voor mij wel belangrijk om te weten,
welke periode je in gedachten hebt om op reis te gaan in 2014.
Eind van dit jaar heb ik nl al met iemand een beginners start gemaakt om een aantal weken te gaan reizen.
Maar de treinreizen en China wat jij in gedachten hebt.
dat is eigenlijk wat al langer op mijn lijstje staat, maar is er steeds niet van gekomen.
Ook ben ik benieuwd hoe je gewend bent te reizen.
Ik wacht weer even je berichtje af, of het zin heeft, om me op deze reis te gaan verheugen.
groetjes Marel1

Vervolg reactie,
Ik beb alles even laten bezinken en nog eens goed nagedacht
Omdat de reis mij wel heel erg aanspreekt en mijn belangstelling echt groot is,
heb ik besloten dat dat deze reis voorrang heeft op de reis,waarvan de reizigster 8 maanden op reis gaat
en ik me een gedeelte van de reis bij haar zou aansluiten.
Een gedeelte van Azie (oa Vietnam, Myamar Laos, Cambodja) zou ik evt met haar mee reizen.
deze landen lijken mij prachtig maar na mijn ervaring van India,
zou ik graag toch meer van dit soort landen willen beleven.
Jouw reisplannen oa de trans sib of Mongolie Express 1 week in Mongolie verblijven en ook een week in China rondkijken,dan de Himalaya Express naar tibet dan naar Nepal en India en daarna zien we nog wel spreekt mij echt aan.
Is het mogelijk om idd een keer af te spreken om te kijken of de klik er is
en om evt verdere reisafspraken te maken.
Ik heb bv geen idee hoe het financiele plaatje er ongeveer uit gaat zien.
Jolanda ik hoor graag van je.
groetjes marel 1

Hallo Marel
Zo dat is een hele mooie beslissing leuk om te horen,natuurlijk wil ik nog wat met je afspreken ik weet niet of jij nog werkzaamheden heb of dat je veel vrij ben,ik werk wel veel en kan ook niet zomaar afspreken dat moet ik wel plannen.
Ben je in het bezit van een auto ikwel nl en vind het ook niet erg om naar jou toe te komen,dus laat me maar weten wat je wil.
Ik reis liever low-butget,en ben avontuurlijk ingesteld,soms moet je plannen maar alleen een ticket is ook best de rest zie ik daar wel,deze reis is best wel duur maar ben nog steeds bezig om het zo goedkoop mogelijk te houden.
Ik ben aanstaande weekend vrij en kan ook de 19 en 20 aug,laat me maar weten wat jou uitkomt.
De rest bespreken we wel als we mekaar zien toch.
Groet Jolly

Oja je vroeg wanneer ik wilde vertrekken,omdat ik graag wil starten met de transsib is de beste reistijd mei juni,dus ergens daar moet dan ons begin van de reis zijn.
gr jol

Marel
Waarom hoor ik niks meer is alles wel goed.
Gr Jolly

Hallo Jolly,

Met mij alles ok hoor.Ik ben alleen een erg drukke oma van 4 kleinkinderen ( 2,2 5 en 7 jaar)
waar ik de laatste tijd vrij veel opgepast heb.
Ik heb nu net even rust, dus kan ik me weer ergens anders op concentreren.
Wat betreft de reis heb ik nog een aantal vragen.
Ben je van plan met meerdere reisgenoten te gaan reizen en zo ja heb je al contacten?
Wat mij betreft hoe meer zielen, hoe beter
En het financieele plaatje voor deze reis, wil ik voor mezelf toch nog wat nader uitdiepen.
Dus om op zeer korte termijn een ontmoeting te plannen wil ik daarom nog even uitstellen.
Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
vrienelijke groeten Marel1

ik zie dat je weer terug aan begin staat met je reisgenote,
zag dat je mei/juni 2014 wil vertrekken of is dit eerder?
heb mongolie en tibet op mijn Bucket list staan, dus ben zeeeeer geinteresseerd
ben in november in buurt van adam (woon nu nl bij arnhem!) dus
zou een optie kunnen zijn om elkaar te spreken over wensenpakket?

helen, backpacker pur sang

Hallo Marel.
Ik heb daar begrip voor,maar begrijp ook dat het zo mei is en ik dus wel door ga met mijn plannen,wil je mee goed wil je niet mee ook goed,de transsib moet optijd gepland worden daar kan je niet heel lang mee wachten,tot nu toe zijn er geen meerdere contakten om de simpele reden dat bijna ieder iets anders wil ,dan reis ik liever alleen wil niet met ieder rekening houden,nou merk het vanzelf wel voor nu wens ik je succes met je reizen en misschien tot laters.
groetjes Jolly

Hallo Reisfanaat,dan kunnen we mekaar een hand geven qua reizen dan.
Bedankt voor je reactie,ja zit in de pen mei /juni vanwege de transsib beste tijd zeggen ze.
Natuurlijk is het leuk als we met elkaar iets kunnen afspreken laat me maar weten als je in de buurt ben,zullen we de verdere afspraken in een prive mail doen dit is mijn mail Jollymeijer@hotmail.com
Helen alvast bedankt en tot laters.
Groetjes Jolly {heb er zin in }