2 Erevelden Kanchanaburi ?

Een paar jaar geleden zijn wij op een ereveld in Kanchanaburi geweest. Naar mijn mening waren er 2 velden. Klopt dit, zijn er twee velden ???

Groet

Henk

Ja, er zijn verschillende erenvelden.

Ik ben er inmiddels achter dat er meedere zijn. 1 schijnt alleen per boot bereikbaar te zijn. Klopt dit en is deze ereplaats ver van kanchanaburi ???

Henk

Je hebt het Chung Kai Allied War Memorial en de Kanchanaburi Allied War Cemetery. De laatste is de bekendste en meest bezochte begraafplaats en ligt in Kanchanaburi.
Ook de Chung Kai Allied War Memorial is volgens mij gewoon per fiets of met de sawngthaew bereikbaar.

HIER meer info.

Ze zijn inderdaad alle 2 gewoon per weg bereikbaar. Er worden wel boottrips aangeboden naar de tweede, plus naar een museum waarvan ik nu de naam even kwijt ben. Zowel de boottocht als het museum zijn naar mijn mening leuk.

Oh, en het is zeker niet erg ver buiten Kanchanaburi.

Niet het JEATH-museum ? Ben hier destijds ook met de longtailboot naar toe gegaan…

Erebegraafplaats Kanchanaburi

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f4/Kachanaburi.jpg/200px-Kachanaburi.jpg http://bits.wikimedia.org/skins-1.5/common/images/magnify-clip.png
Ingang naar ereveld

Ereveld Kanchanaburi (Don Rak) is een van de drie rustplaatsen voor de slachtoffers van de Dodenspoorlijn. Hier liggen de stoffelijke resten van 6.982 Australische, Britse en Nederlandse oorlogsgevangenen. De begraafplaats is door de Nederlandse overheid erkend als officieel Nederlands ereveld.
Het ereveld ligt in de Thaise stad Kanchanaburi, ongeveer 129 kilometer ten westen van de hoofdstad Bangkok. Het eerste dat bezoekers zien als ze het ereveld betreden, is een groot marmeren kruis ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Het is niet bekend hoeveel Nederlandse slachtoffers hier precies liggen; veel graven zijn anoniem.

juist, die bedoel ik. Je kunt daar ook gewoon over de weg komen. Maar zoals gezegd, ik denk dat de boot leuk is.

OK. Dank voor de informatie. Dit is inderdaad het ereveld waar ik heen wil. Dat me die boot is een goed plan.

groet

Henk

Longtailboot kan je gewoon ter plaatse boeken, geen probleem. JEATH-museum is indrukwekkend.
Wanneer ben je precies in Kanchanaburi Henk ?

Als alles gaat zoals het moet gaan dan zijn wij medio augustus 2011 in Kanchanaburi.

Groet

Henk

Hoi Henk,had nog een stukje geplaats ivb:Kanchanaburi op het reisinformatie hier op het Thailandforum!(bij gelegenheid moet je er maar eens naar toe surfen!!)

Super. Heel erg bedankt. Gaan we zeker gebruik van maken.

Dank

Henk