Hey, onderweg naar Bali heb ik een overstap van 2/3 dagen in HongKong. Heeft iemand /must see/do? tips voor Hongkong?
groeten, marcel
Wandel of ga met de cablecar naar, ik dacht Victoria peak op Hong Kong island, wanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de skyline. Verder is een rit met de dubbeldek-tram op Hong Kong island ook leuk, je betaalt per evenveel per rit ongeacht hoeveel haltes je aandoet, een leuke goedkope rondrit. En geniet van de skyline van Hong Kong island, overdag en 's avonds, vanaf de kade van Kowloon, waar je waarschijnlijk overnacht.
je zou ook nog een strand kunnen bezoeken.
of een mooie avondmarkt.
Inderdaad is de cablecar naar Victoria Peak erg leuk, prachtig uitzicht over deze geweldige metropool.
Ook is de Stanley Market een bezoekje waard of Repulse Bay, een populair strand in Hong Kong. Aan het eind van de middag komen veel lokale bewoners hier om gezellig met z’n allen te bbq-en.
Of breng een bezoek aan het Boeddha-beeld Ngong Ping, wat een van de grootste Boeddha-beelden ter wereld schijnt te zijn.
Eventueel kan je een bezoekje brengen aan de wijk Aberdeen, waar zich nog veel sampans bevinden.
Ook heeft Hong Kong tegenwoordig een Disney Land…
Wil je een tempel bezoeken, dan zou ik voor de Man Mo-tempel kiezen (je moet niet allergisch zijn voor wierook, want deze tempel hangt er vol mee).
Met de lokale ferry van kowloon naar hk island en vv is erg leuk, mooi uitzicht! Soho is een leuke wijk om wat te eten en drinken. Ook de tempel met 12 duizend buddha"s vond ik de moeite waard. Veel plezier, Hong Kong is leuk!