1ste maal egypte

Hallo

Heb al eens rondgelezen op het forum maar vind nie echt volwaardige tips terug.

Begin november ga ik voor het eerst naar Egypte, nml. Taba. in het "
hotel Jaz Royal Taba"
Zijn er mensen die daar al geweest zijn in dat hotel?
Zijn er dingen waar ik moet opletten in Egypte qua veiligheid enzo?

Aanvaarden ze daar euros?

Hoe warm wordt het daar in november? welke zonfactor daar te gebruiken?

In het hotel niet wel in Taba als je goed had gekeken op het forum staat er wel iets over Taba.
Ja ze nemen daar Euro’s aan en Taba is erg rustig en niet erg toeristisch en erg veilig.
In november is het er ongeveer 30/25 graden wat ik nog weet het is een lekkere temperatuur en voor 's avonds is het handig om toch wel een trui of vest mee te nemen.
Hier nog wat info over Taba:

De laatste jaren is het vissersdorpje Taba uitgegroeid tot één van de populairste vakantiebestemmingen in Egypte, en niet zonder goede reden! Deze badplaats bezit enkele van de beste troeven die je je als toerist kan indenken:

Als voornaamste natuurlijk het ideale woestijnklimaat dat het hele jaar door aangename temperaturen en vele uren zon garandeert, maar ook de Rode Zee met haar warm water en prachtige koraalriffen is een echte topattractie. De prachtige landschappen van het Sinaï schiereiland zijn ook meer dan een excursie waard: ontmoetingen met de bedoeinen en een tocht door één van de vele canyons, gecombineerd met een bezoek aan een ongerepte oase, leveren beslist enkele mooie herinneringen op.

Last but not least, vanuit Taba kan je talrijke indrukwekkende dagexcursies maken naar zowel de prachtige tempels en piramides van de oude Egyptenaren als naar de hoofdstad van de Nabateeërs, Petra, in het huidige Jordanië. Tegenwoordig is zelfs een bezoek aan Israël vanuit Egypte geen enkel probleem meer en ook hier is meer dan genoeg te zien. Indien u een paradijselijke, maar ook sportieve en avontuurlijke vakantie met een goede dosis cultuur zoekt, dan moet u beslist de op deze website vermelde troeven van deze prachtige Egyptische badplaats leren kennen.

Bezienswaardigheden:
Hoewel je bij Egypte uiteraard eerst en vooral denkt aan de pharao’s en de piramides, zal je hiervan weinig of niets terugvinden op het Sinaï-schiereiland. Dit wil uiteraard niet zeggen dat er niets anders de moeite van het bezoeken waard is, integendeel! Veel toeristen die heel Egypte doorkruist hebben vinden de Sinaï net het hoogtepunt van hun reis, en het is niet moeilijk te snappen waarom als je de onderstaande bezienswaardigheden doorbladert:
[ul]
[li]Sharm el Sheikh[/li][li]Pharaoh’s Island[/li][li]Mount Sinaï[/li][li]Sint Catharina klooster[/li][li]Historische ruïnes[/li][li]Bedouinen avond[/li][li]woestijnsafari[/li][li]De mooiste wadi’s van het Sinaï schiereiland[/li][li]Oases en bronnen in de Sinaï[/li][li]Nationale parken in de Sinaï[/li][li]Coloured Canyon[/li][li]Andere rotsformaties en canyons[/li][/ul]Ik vind Taba geweldig.

gr
r nog wat info:

Hoi trezor,

je hebt al heel wat info gekregen.
Ik neem aan dat je een vrouw bent ? Reis je alleen of in gezelschap ?
Hier in Egypte kan je met euro’s betalen maar ik zou je aanraden om deze te wisselen in Egyptische ponden (LE) . Dit zal voordeliger uitkomen voor jou. Vooral als je backshish moet geven en voor andere kleine dingen. 1euro = ong 8 LE (dit is afhankelijk van de dagkoers)
Pinautomaten zijn er voldoende.
Op straat kledij aanpassen.
in de winkeltjes afbieden.
de zonnecreme factor dat zou ik vragen aan de apotheker , hier wordt wel een hoge beschermingsfactor gebruikt maar is ook weer afhankelijk van je huidtype
Verder zou ik je aanraden het topic “relatie met een egyptenaar” eens te lezen en ook dit forum Startpagina overzicht - Yourbb.nl
Het is je eerste keer in Egypte en om goed voorbereid naar toe te trekken moet je over de nodige info beschikken. Als je weet dat die dingen kunnen gebeuren kan je jezelf er tegen wapenen. Dan rol je niet in iets in dat voor jou onbekend is.

Egypte is een prachtig land en de Rode Zee . Adembenemend !!!

grtjs. gamela

op straat kledij aanpassen vind ik wel wat overdreven, en relatie met een egyptenaar?die vrouw of man reist waarschijnlijk niet om een relatie aan te gaan, de meesten gaan zeker niet met het doel om een relatie te beginnen:teeth:

hay trezor, kijk ook eens rond op mijn site, kan je mischien iets van opsteken voor je vertrekt, kan je ook nog mooie foto,s bekijken!
www.vakantieliefdesforumwinter.be

grt karolientje:vak02:

Ja idd, Ik ga op vakantie voor op vakantie te gaan é. en ik reis niet alléén.

Toch bedankt voor de nuttige tips mensen:zon:

trezor, dat dacht ik ook, (buitenlandse partner en relaties met een egyptenaar)niet intresant wanneer je op vakantie gaat!
grt lieveke

hi trezor ,deze site is echt de moeite om te bezoeken hier vindt je alle info over Egypte ,

http://www.woneninegypte.nl/forum/

grtjs. gamela