Eind maart/ begin april willen wij ( ik, nu nog vriend en ons dan 8 maanden oude zoontje)naar Curacao.
Omdat we dan zeer waarschijnlijk ook gaan trouwen ( blauwe baai)moet het natuurlijk een super verblijf worden, nu lijkt me dat qua plaats geen probleem. Maar waar we verblijven vind ik nog wel moeilijk, dus op zoek naar ervaringen en tips.
We hoeven geen luxe maar er zijn wel wat zaken die we perse willen:
Aparte slaapkamer ( ivm baby, kinderbedje zou dan ook erg fijn zijn)
Keukentje met koelkast en liefst ook magnatron
Airco op de slaapkamer
rustige lokatie ( dus niet naast strandtenten en disco’s)
vlakbij het strand, liefst aan het strand! ( we houden zeer veel van snorkelen)
Er komen een paar accomodatie tot nu toe in aanmerking, blue bay resort, bahia appartementen (lagun) en lagun Blou (lagun). Morena resort ook ff maar het strand daarbij moet betaald worden, vind ik geen optie.
Nu schijnt Blue Bay wat luxer te zijn ( the hills) en de foto’s zijn erg mooi maar is dat het extra geld wel waard . ( zo ie zo verder lopen naar het strand), Bahia spreekt ons qua sfeer erg aan ook prachtig aan het strand. Naastgelegen Lagun Blou heeft ook een zwembad.
Het is doordat we gaan trouwen dus ook onze huwelijksreis dus misschien dus iets meer betalen?
Iemand ervaring met deze accomodaties? Of nog tips voor evt andere die wij over het hoofd zien?
Ook tips tov ons huwelijk zijn welkom. We zijn nu bezig een offerte bij trouwenopdeantille aan te vragen. We zullen trouwen alleen met zijn 2tjes ( en natuurlijk ons zoontje)geen familie ofzo er dus bij. Romantiek is het belangrijkste…
In Blue Bay kun je de pech hebben dat je in de stank van de Isla zit, of dat nu zo’n geweldig vooruitzicht is weet ik niet.
Aan de andere kant is het er wel rustig, geen disco, maar wil je 's avonds ergens heen dan ben je wel even onderweg.
Op Lagun is dat welhaast nog erger, meer dan een uur van Willemstad, dus ga je niet even snel naar de stad. Wel zalig rustig en mooi als je ervan houdt.
Morena resort is een prachtig resort, helemaal ‘groen’ opgezet oftewel heel slim gebruik maken van energie en de huisjes hebben veel privacy. Je kunt lopend naar het strand, maar inderdaad kan dat inhouden dat je moet betalen.
Afstand van Morena naar Blauw baai kan, als het druk is, oplopen tot een uur, maar reken op 30 - 40 minuten.
Andere opties ?
Gewoon ergens een appartement huren, kan zelfs aan het Spaanse water, zit je fantastisch, redelijk rustig, geen herrie en zelfde afstand van stad als Morena resort.
De appartementen die jij noemt liggen idd allemaal wat ver van de ‘bewoonde’ wereld en Willemstad. Maar op Curaçao heb je eigenlijk bijna altijd dat je of aan het strand zit of dichtbij de stad en niet beide. Ik zelf heb een jaar op Cura gewoond en woonde in Montana, aan de Oostkust. Ik vond het overal lekker dichtbij, Mambo, Jan Thiel, en ook redelijk bij de stad. Je hebt eigenlijk overal een auto nodig. Je zou dus wel bij Lagun kunnen verblijven, want het strandje is geweldig en de locatie ook, maar dan moet je zeker een auto hebben om erop uit te gaan. Als je echt voor het strand gaat kun je het beste in die omgeving zitten want aan de Westkust liggen alle mooie baaien (ik vond Lagun een van de mooiste, naast uiteraard Grote Knip), maar je bent dan wat verder van de stad. Ik ken wel iemand die huisjes verhuurd, je hebt dan een eigen zwembad en een auto die erbij hoort. Het is in de buurt van Mambo en je kan met de auto wat verder weg. De kosten zijn 65 euro per dag, per huisje en met auto. Als je het wat vind kun je me een mailtje sturen. En verder: In elk geval boeken, want Cura is geweldig en ook zeker om te trouwen en je huwelijksreis door te brengen! Ik heb trouwens bijna 5 jaar geleden ook een weekje van mijn huwelijksreis op Curaçao gezeten en toen zatn we in het Marriott. Helemaal geweldig. Mooi strand, luxe hotel, mooi zwembad en redelijk centraal. Dat ligt in de wijk Piscadera, dus daar kun je ook nog eens zoeken naar iets.
Wanneer je maar met 2 personen bent zou je ook aan Bonaire kunnen denken. Daar is het echt lekker rustig, schitterend vertoeven en wanneer je dan zou kijken naar Sorobon beach dan zit je prachtig.
Sorobon beach was vroeger een naturisten resort, maar sinds september is het weer textiel. Huisjes zijn schitterend, locatie is super en Bonaire heeft nog dat rustige over zich. Weinig verkeer, geen stoplichten, veel meer relaxed dan Curacao. Nu is het ook nog een gemeente van Nederland, dus zou trouwen helemaal makkelijk moeten zijn.
Je kan ook naar Curaçao en een weekendje naar Bonaire Ik ben het wel helemaal eens met Papaya dat Bonaire geweldig is, rust, natuur, schoonheid. Vooral het Gotomeer vond ik indrukwekkend, net van een film. Er moeten idd wel andere maatregelen genomen worden om te trouwen op Curaçao nu ze zelfstandig geworden zijn. Je hebt dan geen ‘voordeel’ meer als Nederlander en wordt als elke andere vreemdeling behandeld. Trouwen in Bonaire zal dan een stuk makkerlijk zijn idd, alsof je in Amsterdam of Rotterdam trouwt. Maar ja … Curaçao is wel een stuk levendiger en er is echt meer te beleven dan op Bonaire.Ik vind Bonaire echt leuk voor een dag of 4. Op Cura heb ik het een jaar vol gehouden en ik wilde nog niet weg, want ik maakte vaak nog elk weekend iets nieuws mee!