Trouwen op Curacao

Trouwen op Curacao

Trouwen op Curacao staat voor een onvergetelijke huwelijksdag. Dit heeft vooral te danken aan het heerlijke klimaat van Curacao, de prachtige omgeving, de mooie stranden en aqua-blauwe zee. Belangrijke punten waarmee rekening dient te worden gehouden indien men kiest om in het buitenland te trouwen: - tijdig regelen van de benodigde papieren - tijdig een geschikte trouwlocatie regelen - tijdig regelenn van een fotograaf op het eiland of neem deze mee vanuit het buitenland Curacao heeft alles in huis om een droomhuwelijk te verwezenlijken: een heerlijk klimaat, een prachtige omgeving, historische landhuizen, kristalheldere zee,
stranden met palmbomen. Kortom voldoende faciliteiten om uw huwelijksdag en huwelijksreis onvergetelijk te maken

Wij zijn onlangs getrouwd op Curacao en wat het onderwerp je al verteld, het is onvergetelijk. Met vrienden en familie zijn we naar Curacao gereisd, alles werd geregeld door HIP weddingplanners, het contact was heel persoonlijk en de begeleiding was goed, vantevoren heb je geen idee wat er allemaal bij komt kijken, de papieren (dit was super want we wisten zo precies wat we nodig hadden) de ceremonie, het feest, het diner, drinken, dans, muziek alles dus eigenlijk! Het was een geweldige dag en zou het zo weer over doen trouwen op Curacao. Wat een ervaring.

Lijkt mij inderdaad ook een prachtige trouwlokatie! Ook voor exotische huwelijken, zoals onderwater met scubaduikuitrusting. :slight_smile:

Ik weet daar een fantastische fotograaf!
Voor huwelijken maar ook foto’s van gezinnen of mensen apart…echt prachtig!!!
Ik kan je foto’s laten zien van ons…

Mail me als je zijn gegevens wilt hebben

ilse.godtschalk@cameraworks.nl

In mei ben ik getrouwd in Curacao en we hebben de foto’s laten maken door Theo Meijer, fotograaf Curacao. Deze man maakt erg goede foto’s en is heel creatief! Echt een aanrader!

Mocht er iemand zijn die een fotograaf zoekt in de periode van 8 december naar 14 januari, ben ik nog beschikbaar. Ik woon in nederland maar geboren op het eiland. Ik wil allang op curacao een trouwerij doen dus ik ben vers van de pers en heb veel enthousiasme. Ik wil per 1-1-2011 mijn Portfolio updaten dus hoor graag wie mij aandurft.

mijn website is het volgende:

www.stevebakhuis.com
nummer in nl: +3161445898
nummer op cur +59995227766
email:info@stevebakhuis.com

Steve: je bent begin april niet toevallig ook op Curacao?

Wij gaan dan trouwen , we zijn nog alles aan t regelen dus…
Als iemand nog tips heeft, hoor t graag1

Lang geleden ben ik op Curacao getrouwd. Feest in het oude Avila Beach, op het terras onder de boom, aan zee, rustig briesje, ideaal.
Helaas is Avila Beach sindsdien verbouwd en moet je wel heel veel gasten hebben om niet te verzuipen in de ruimte.

Kom je met alleen wat gasten uit Nederland dan kun je natuurlijk naar een gewoon restaurant gaan, maar is dat dan wel zo leuk ?
Je komt immers naar Curacao omdat het anders is, dus durf dan ook anders te zijn !!
Durf af te stappen van het Hollandse gebeuren van trouwen…receptie…feest met eten.

Mijn advies zou zijn om het allemaal wat losser te maken dan het standaard gebeuren. Maak gebruik van hetgeen Curacao te bieden heeft en wanneer dat een ongedwongen bruiloft (desnoods op slippers en in korte broek) inhoudt dan zou ik dat doen. Je trouwdag is niet alleen voor alle gasten, de trouwdag is voor primair jullie twee, dus bedenk wat je zelf leuk vindt en wat je niet in Nederland zou kunnen doen.
Wanneer dat inhoudt dat je een boot afhuurt en gewoon in een baai gaat liggen, eten, drinken, zonnen, zwemmen, feesten…so be it.

De kans om op Curacao te trouwen heb je maar 1 keer (normaal gesproken) en dan kun je er maar beter iets speciaals van maken.
Wanneer je een kopie van een Nederlandse bruiloft wilt doen, alleen dan met mooi weer, dan zou ik lekker in Nederland blijven.

Maar goed, dat is mijn mening, hoeft niemand het mee eens te zijn.

Wil je dan toch echt op zijn Nederlands en heb je genoeg gasten (40 -50 minimaal) dan zou je kunnen denken aan het afhuren (door de week) van Pampus (perfect restaurant in het Waaigat). Schitterende locatie, veel parkeerplaats, kunt er zeer goed eten en drinken, muziek kan ook, dansvloer is aanwezig.

Brakkeput Mei Mei is ook een aardige locatie, misschien iets minder qua uitzicht en atmosfeer.
Heb je geld te over dan zou je naar het Hyatt kunnen gaan en vragen of je gebruik mag maken van het strand en dat zij de catering leveren. Maar dan zul je wel heel erg veel geld mee moeten nemen.

Papaya, helemaal gelijk! We willen ook op curacoa trouwen juist om t anders te doen. We nemen zelfs helemaal geen gasten mee, nee het is voor ons twee ( en ons 8 maanden oude zoontje dan, die is er natuurlijk wel bij) Juist t idee van (blote)voetjes in t zand, daarna romatisch aan de waterkant eten etc spreekt ons aan.

Niets geen verplichte gasten, receptie ( handje schudden etc etc)en geen stress, smorgens nog ff snorkelen wat mij betreft etc etc…
heerlijk lijkt me!

Wij trouwen ook op 1 juni 2011 in Curacao!

Het enige waar ik nog niet uit ben is de beste en mooiste plaats voor de foto’s ! Wij als koppel hebben hier natuurlijk inspraak in, maar aangezien ik nog nooit in Curacao geweest ben en het wel de bedoeling is dat ik het mooiste plekje uitkies, graag jullie tips! :cheer:

Leuk dat je ook op Curacao gaat trouwen!
Wij vetrekken 6 april…heb er zin in…

Wij maken de foto’s op het strand waar we ook trouwen ( blauwe baai) Dat vinden wij nu eenmaal het leukste…

Ik weet dat veel andere de foto’s laten maken in Otrobanda

ooh dan komt het voor u al HEEL dichtbij !!!
wij vertrekken 28/5

wij trouwen via het hotel,
dus ik wil absoluut de foto’s ergens anders , ik zie het al voor me : al die toeristen op de achtergrond :mad:

blauw baai heb ik ook al gehoord dat daar veel foto’s worden genomen dus da is ook een optie
anders laat het me es weten als ge terug zijt, of het een mooie trouwfotolocatie is :wink:

wij gaan trouwens ook maar met ons tweetjes! Romantischer en specialer kan niet!!

Neem aan dat julie niet op de dag van de bruiloft aankomen, dus is er tijd zat om eens even rond te kijken. Hangt natuurlijk ook af van je eigen voorkeur. Moet het statig of moet het een beetje losjes ?
De landhuizen zijn natuurlijk altijd populair en daar hebben we er genoeg van.
Ook de pontjesbrug en diverse gebouwen in Punda en Otrabanda doen het altijd leuk.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon ergens een strand opzoeken. Blauwbaai is prima, is redelijk stil, dus kun je rustig foto’s maken.
Hou er wel rekening mee dat je auto in en auto uit moet en in je goede kleding over stranden en vuile wegen lopen maakt wit al snel tot een vuil kleurtje. Het zal ook goed warm zijn, dus hou maar rekening met veel zweten.

Is ook de reden dat velen de trouwfoto’s maken NA de bruiloft. Dan is het niet zo erg wanneer de jurk en andere zaken wat vuiler worden. Op de dag zelf heb je dan nog de foto’s bij de plechtigheid en dan is het wel zo leuk wanneer de kleding nog schoon is.

Hou er overigens ook rekening mee dat bloemen zeer snel vergaan op Curacao, die kunnen niet tegen de hitte. DUs wil je echt foto’s met je boeket…neem dan namaak of zorg dat je gewoon 2 of 3 boeketjes achter de hand hebt. Anders sta je met van die verlepte dingen op de foto, is ook geen gezicht.

Onze foto’s worden waarschijnlijk idd ook na de bruiloft gemaakt op het strand waar we toch zijn, heb overig toch geen dure jurk dus geen ramp als die een btje vies wordt.

In welk hotel trouwen jullie dan? Ook op het strand?
Wij hebben t geregeld via trouwenopdeantillen

We zijn ook nog nooit op Curacao geweest maar ga er vanuit dat de foto’s op blauwe baai mooi zullen zijn, zal het laten weten!!

11-04-11 is het zover…nog 3 weken dus…

Hey iedereen, misschien is de Hyatt ook een mogelijkheid. Daar krijg je als ik me niet vergis ook de zonsondergang wat leuk kan zijn voor foto’s. Het terrein is groot genoeg om geen last te hebben van de toeristen en personeel dat er rond lopen.

Als fotograaf moet ik zeggen dat er veel mooie trouwlocaties zijn en eerlijk gezegd zou ik de fotograaf vragen of hij een paar plekken met jullie wil bekijken.

Wat voor ons mooi is is misschien niet wat jullie zoeken. Ik vind persoonlijk dat er te vaak dezelfde plekken gebruikt worden terwijl er veel andere mooie plekken zijn als je creatief bent.

Zoals Papaya zei, wel moet er rekeking gehouden worden met het feit dat je kleding(trouwjurk etc) op Curacao makkelijk vuil kunnen worden, dus raad ik aan om het of na ceremonie etc te doen als je daar bang voor bent.

Het leuke van Curacao is dat je in enkele minuten weer o peen andere leuke locatie bent, dus kan ook een idee zijn om foto’s t emaken op verschillende punten.

Er zijn ook meerdere verlaten landhuisjes dat leuk kunnen zijn voor een trouwerij de fotograaf moet het maar weten.

Steve Bakhuis

.

Hey hoe is het, sorry dat ik niet eerder geantwoord heb maar op een of andere reden heb ik het bericht niet gezien dat je vroeg of ik in april op curacao ben.

Maar helaas ben ik er niet in april, overvliegen kan altijd ahahah. Maar het komt zeker goed daar er zijn meerdere fotografen die je graag helpen.

Als ik nog wat kan betekenen hoor ik het graag.

Mvrg,

STeve

Hey steve,

Had wel al gereageerd op je bericht maar heb je dus niet gezien?
We hebben al een fotograaf, zat al bij t pakket nml.
Maar lasnog bedankt

Best Mayo,

hoe is je huwelijk geweest???
Foto’s mooi geworden?

:slight_smile:

Ons huwelijk was super! Nog veel mooier dan we hadden kunnen dromen. En de foto’s zijn ook echt heel erg mooi! We kunnen nog vaak na dromen met de bijna 300 foto’s!