Op 15 november vlieg ik naar Mexico (Cancun)!
Ik wil waarschijnlijk eerst een week of 2/3 in zuid Mexico blijven en dan richting Guatemala gaan, alwaar ik een taalcursus wil doen. Daarna wil ik verder gaan richting het zuiden…
Wie is er rond die periode ook iets dergelijks van plan?
Misschien kunnen we samen een stukje reizen?
Groetjes, Pieter (25jr)
Hey Pieter,
Ik heb reisplannen dezelfde kant op. Ik wil half december naar Guatemala gaan om daar een taalcursus en vrijwilligerswerk te doen. Van daaruit wil ik tripjes (korte en langere) gaan maken en uiteindelijk ook doorreizen naar Costa Rica. Ik wil voor een half jaar gaan. Jij?
Succes met je voorbereidingen!! Super tof.
Greetz, Paulien (24 jr)
Hi Paulien,
Ik ben denk ik ook vanaf half december in Guatemala!
In principe wilde ik daar beginnen, maar toch heb ik besloten via Mexico te gaan omdat het vliegen denk ik wat goedkoper is en omdat ik dan eerst even heel easy going vakantie kan vieren.
Vanaf half december ga ik een paar weken Spaans leren en wil ik ook in het weekend leuke tripjes maken! En dan wil ik net als jij richting Nicaragua en Costa Rica!
Heb je al iets geboekt?
gr. Pieter
Hej!
Nee, wel bijna! Ik wil het weekend nog even goed naar tickets kijken. Denk dat ik een optie neem op een ticket; vertrek op 16 december naar Guatemala. Ik vlieg met Iberia waarschijnlijk, met mijn voorwaarden (flexibel ticket etc) kan ik daar de beste deal mee maken. Is naar Mexico vliegen echt zoveel cheaper? Heb je anders ook e-mail? Dat vind ik wat gemakkelijker dan dit eigenlijk 
Fijn weekend!
[EMAIL=“pwvermeer@gmail.com”]pwvermeer@gmail.com
of het veel goedkoper is betwijfel ik inmiddels, maar omdat ik niet weet hoe lang ik ga en vanwaar ik terug wil vliegen heb ik nu alleen een enkeltje gekocht
Ben ik benieuwd wat je voor je enkeltje betaald hebt want over het algemeen zijn ze behoorlijk duurder dan een retour, daarom koop ik altijd retour, ook als ik er geen gebruik van zou gaan maken.
Ik heb 480e voor enkeltje betaald, is dat goedkoop? Ik heb even gezocht, maar vermoedelijk kan het nog een stuk goedkoper… Retourtjes zag ik vanaf va 700e, maar dan moest je vaak binnen 3 weken weer terug.
Heb jij al wat op het oog? Waar ga je heen?
480 is volgens mij wel erg goedkoop, ik kon ze niet vinden in elk geval en heb zelfs gebeld met verschillende maatschappijen, enkeltje waren in deze gevallen duurder.
Ik betaalde 800 voor een retour maar dan vlieg je wel rechtreeks met klm.
Ik vlieg op 5 okt naar mexico-stad en ga vanuit daar richting het zuiden, centraal en zuid amerika.
ik vlieg op 15/11 rechtstreek van Dusselsdorf naar Cancun met AirBerlin. Jij bent misschien rond die periode ook al in Yucatan? Heb je al een wat concreter plan, of gewoon dat je naar het zuiden gaat? gr. Pieter
Nog andere mensen die eind van het jaar in Guatemala eo zitten?!
Ik heb geen plan of wat dan ook, ik hou hier wel weer een reis log bij dus als we bij elkaar in de buurt komen kunnen we wat afspreken.
Ik vertrek komende maandag naar Guatemala en ben daar dan de 9e november t/m 23 december. Ik ben daar aan het rondreizen en werken voor een buitensport organisatie. Van plan om zelf een 2 a 3 weken rond te reizen dus als er iemand in de buurt is rond die tijd lijkt het me leuk samen een stukje te reizen of ergens te ontmoeten.
Groetjes, Daan
Kicke!
Buitensport organisatie?
Ja het heet Balambe of camp 180 e is van een collega van mij waarmee ik in Frankrijk werk. Hij doet daar een aantal kampen en we gaan ook op verschillende rivieren hydrospeeden en raften.
Klinkt mooi! Heb je een vaste plek in Guatemala van waar uit je dat gaat doen? Ik ben waarschijnlijk vanaf 1 december in Antiqua…
Dat weet ik nog niet precies:P Ik zal het eens updaten zodra ik er ben.
Hoi,
Ik ben nu sinds 8 november alleen in Guatemala en het bevalt me prima. Een collega van mij die woont hier dus daar trek ik veel mee op. Hij heeft hier een buitensport bedrijf die zowel non-profit als profit activiteiten organiseert zo is er vrijdag 17 december 2010 een rafting trip waarvan de opbrengsten ten goede gaan aan de ninos de lanquin. Ik heb geen creditcard maar pinnen kan voor maestro bij de Bac bank in de grotere steden. Zelf zit ik nu nu voor 2 dagen in Panajachel waarna ik richting Rio Dulce ga voor een 5 daags kamp. Daarna is de planning om nog een aantal rivieren te bezoeken voor hydrospeed trips en de maya steden te bezoeken. Ook staat El retiro nog zeker op de planning!