15 dagen rond in CR met een dreumes

In oktober zullen we voor 15 dagen in CR zijn met onze dreumes van dan ca 18 maanden. Zin in!! Heb al rond gekeken hier op het forum, maar zie bijna alleen maar routes van ca 3 weken. Helaas hebben we minder tijd om al het moois te zien.

We hebben de volgende route in gedachten, maar we weten niet of dat wel te doen is met een klein kind qua afstanden. Wie weet is het handig(er) de route aan te passen, wat te skippen of in een andere volgorde te doen?* Alle tips zijn meer dan welkom! We zullen in ieder geval een auto gaan huren, dus wat dat betreft zijn we flexibel.

Dag 1 aankomst en overnachting nabij SJ
Dag 2 Uvita
Dag 3 Uvita
Dag 4 Uvita
Dag 5 Manuel Antonio
Dag 6 Manuel Antonio
Dag 7 Monteverde
Dag 8 Monteverde
Dag 9 La Fortuna
Dag 10 La Fortuna
Dag 11 tm 14 Samara of andere kustplaats
Dag 15 terugvlucht einde middag in SJ

Wie weet er raad?
Alvast bedankt, mocht je willen reageren!!

Skip Manuel Antonio en blijf langer in Monteverde. Met een dreumes is het, weet ik uit ervaring, verstandig niet te veel rondtrekken. Zelf kom je weinig toe aan parken bezoeken omdat de kleine regelmatig moet slapen. Echt vroeg op en meteen op stap gaan. Dan ben je eind van de morgen weer terug. Dat is de beste manier!

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Manuel Antonio is prachtig en goed te doen in het laagseizoen als je vroeg gaat. Het is echt een heel mooi park! Wij hadden ervoor gekozen om bij Manuel Antonio te verblijven zodat we al vroeg in het park waren.
Monteverde vonden wij daarentegen weer iets tegenvallen en we hadden het na 2 nachten ook wel bekeken.
Zo zie je maar weer hoe persoonlijk iets kan zijn.m

O ja, zo op het oog is Manuel Antonio een mooi park. Achter de schermen doen zich daar echter nogal wat problemen voor. Voorbeeld: een paar maanden zijn plotseling een hele boel apen doodgegaan door een of andere vergiftiging. Te druk, te veel mensen. Te weinig ondersteuning van de regering.

Maar is dat dan een reden om een prachtig park te onthouden aan iemand?

Off-topic : Wat mij vooral opviel was het grote aantal branden die volgens mij illegaal waren aan de Caribische kust onder Limon, denk dat de regering daar ook wel eens mag ingrijpen.