11 1/2 week vrij (vanaf vandaag), waarheen reizen?

Hallo Iedereen,

Deze week akkoord met nieuwe werkgever bereikt om op 1 januari aan de slag te gaan. Mijn oude werkgever is bang dat ik klanten meeneem en we hebben besloten dat ik mijn vakantiedagen op ga nemen en mijn dienstbetrekking eindigd. Gevolg: vanaf vandaag 11 1/2 week vakantie.

Ik had niet verwacht dat alles zo snel zou rondkomen en had niet verwacht dat ik zo lang vakantie zou hebben. Echter hou ik erg van reizen en wil zodoende weg. Op dit moment bestonden mijn bestemmingen uit Europese Steden/Landen, Marokko en Egypte.

Graag zou ik een keer wat verder weg willen. Ik ben er alleen niet over uit wat, ik denk dat dit ook deels afhangt van de beschikbare tijd. Hiermee duidt ik op het regelen van visums e.d. Vanuit dat perspectief is het wellicht niet heel handig om heel veel landen aan te doen. Ik wil wel relaxed reizen, dat betekent voor mij dat ik me minder thuis voel in Thailand, Vietnam e.d. Ik zit momenteel aan Australie of de VS (Canada) te denken.

Bij Australie denk ik de Oostkust, maar ik zou niet weten hoelang ik hiervoor moet uittrekken. Ik wil overdag wel enigszins actief (lees veel zien) zijn.

Ander twijfelpunt is nog het alleenreizen, ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest. 1x op bezoek bij broer in Madrid, hij moest overdag werken en dat vond ik een stuk minder leuk dan met iemand op vakantie gaan. Maar niemand heeft nu vakantie, dus een alternatief is er niet echt. Om deze reden denk ik in Hostels (ook budgettechnisch) te gaan zitten. Maar het is wel iets waar ik me zorgen over maak vooraf. Kom je gezellige mensen tegen, trek je daar lang mee op? Pak je genoeg slaap in een hostel etcetera.

Dus eigenlijk ben ik me aan het orienteren op de mogelijkheden, ik denk dat vertrek over 2 1/2 week het vroegst realiseerbare is… Denk dat ik maandag ook even langs een reisbureau ga om verder te informeren.

Heeft iemand tips/advies?

Wat een heerlijk luxeprobleem! :smiley:

Qua klimaat zou ik denken aan het zuidelijk halfrond.

Je zegt er niet bij of je genoeg geld te besteden hebt. Australië is natuurlijk een prima optie als je geld hebt voor een ticket van zo’n 1000 euro of meer, plus zeker 40 euro per dag te besteden hebt (ook voor leven in hostels is het zo duur, met zelf koken en geen alcohol / niet uitgaan / geen gekke dingen doen).

Zelf vind ik alleen reizen heerlijk, je bent ultiem flexibel en kunt helemaal doen waar je zelf zin in hebt, maar het is denk ik niet voor iedereen weggelegd. Misschien kun je via dit of een ander forum een reisgenoot vinden, maar het is relaxter om pas daar mensen te ontmoeten, dan weet je ook of het wel genoeg klikt, en is het makkelijker om weer ieder je eigen weg te gaan als het genoeg is geweest.

Na je eerste regels gelezen te hebben dacht ik aan Peru en Bolivia, maar toen las ik dat je niet aangetrokken bent tot niet-westerse landen. (?) In Thailand kun je overigens prima veilig alleen reizen, als dat soms je zorg was. En veeeeeeeeel goedkoper dan in Australië. Vooral als je zoveel tijd hebt, is dat wel relaxed want je geld gaat daar lang mee en je kunt dan allemaal leuke dingen doen zoals snorkelen, olifanten verzorgen of berijden, bij bergstammen op bezoek, wandelen in de jungle met een gids, kayakken, etc etc etc, voor ongeveer 25 euro per dag incl. accommodatie, uit eten, en vervoer (bussen en treinen). (En zoals je zag is Australië al minstens 40 euro per dag voor hostels en zelf koken).

Ook kom je in Thailand, Vietnam enzo (en ook Peru en Bolivia) veel andere reizigers tegen om samen mee op te trekken.

Wie weet zijn anders de wat verwesterste steden in Azië wat voor je, bijvoorbeeld Singapore, Hong Kong… of het moderne (maar cultureel wel heel andere) Japan?

Succes met je luxeprobleem! :wink:

idd wat een luxe probleem!!

mijn ervaring met alleen reizen is dat je juist veel makkelijker contact maakt met de lokale bevolking. mits dat reizen niet al te veel in europa/westerse landen gebeurd. mensen uit niet westerse landen staan veel meer open voor contact. Daarnaast kom je altijd wel andere reizigers tegen waar je een tijdje mee kan opreizen.

ik ga daarom altijd op reis en niet op vakantie! :slight_smile:

gr mariska

Je kan met ons mee ?
We zijn met z’n 5jes tot nu toe en hebben nog 1 bed vrij.

Kijk