zuidkust tot Gaziantep daarna de rivier Eafraat, de berg Nemrut en Cappadocië

Gewoonlijk schrijf ik columns of Blogs op mijn eigen site. Ze gaan zeker komen over deze reis maar hier vast heeeel veeeel fotoos. https://picasaweb.google.com/113349649362784495189/TripLangsDeZuidkustEnOostMiddenAnatolien

J&M. Geweldig !!! Bedankt voor het delen. Wat is het toch een prachtig land. Capadocia heb ik zelf bezocht met een Turkse gids, maar helaas de foto’s kwijt dus geweldig om dit weer te zien.

1 like

Dit is het “rondje” van bijna 2200 KM dat we gereden hebben.

Supermooie foto’s ! Hoewel ik me afvraag of jullie het Zeugmamuseum in Gaziantep niet bezocht hebben

1 like

Dank je wel,

En het antwoord is nee, we hadden een week en 3 mensen met wensen. Ik kom er in m’n 2e column op terug omdat we In Halfeti zijn geweest en ik daar terug kom op de enorme gebieden die verdwenen zijn in de stuwmeren in de Eufraat. In dat museum zijn veel van de vondsten uit dat verdronken gebied te zien. Er is in de 90er jaren een soort redding actie geweest om zo veel mogelijk te onderzoeken te doen en alles te documenteren voor het voorgoed is verdwenen. O.a. de mozaïek vloeren zijn in deze actie daar terecht gekomen.

Zeugma Müze staat nog hoog op de wensen lijst evenals een aantal zaken in en rond Urfa (Sanliurfa) daar zijn recent weer ontdekkingen gedaan.

het worden in totaal 4 columns 2 staan er online

Column Jaap: Een meisje gedood door een slang aan de Cylicische kust van Turkije
Column Jaap: Verdronken geschiedenis in de rivier de Eufraat

Heb je de gids vanuit Nederland geregeld of ter plekke? Wat het een aanrader? En zo ja, heb je de contacteren misschien nog?

@zonnetje123 Heb je de gids vanuit Nederland geregeld of ter plekke? Wat het een aanrader? En zo ja, heb je de contacteren misschien nog?

Ik begrijp dat je de vraag aan @zonnetje123 stelt. Je kunt bij mij in mijn columns hier al wel wat informatie lezen. Wij hebben geen gids gebruikt omdat we het heerlijk vonden de tijd aan ons zelf te hebben. Uiteraard zijn we met de nodige informatie vertrokken. Omdat de 2 dames graag iets meer vast wilde leggen heb ik de route en overnachting plekken grotendeels van te voren vast gelegd. Ik heb misschien nog wel een documentje met korte omschrijvingen van de hotels / plekken waar we geweest zijn en waar ik die geboekt heb

Als het je alleen om Cappadocië gaat. in elke vakantie plaats kan je bijna op elke hoek van de straat een drie daagse boeken en die zijn erg betaalbaar niet slecht en super makkelijk.

1 like

Vakantiegangster, kan je helaas niet verder helpen met een gids. Mijn “gids” was op dat moment mijn Turkse vriend die daar in de buurt woonde. Wij hadden een auto tot onze beschikking en hebben op deze manier 10 dagen rondgereden in Capadocia.

Vakantiegangster, kan je helaas niet verder helpen met een gids. Mijn “gids” was op dat moment mijn Turkse vriend die daar in de buurt woonde. Wij hadden een auto tot onze beschikking en hebben op deze manier 10 dagen rondgereden in Capadocia.

1 like