Zuid-Afrika -> Mozambique -> Malawi -> Zambia

Het is zover, de voorbereidingen voor de reis van mijn leven gaan van start! Ik ben Kristof en ben zot van reizen, culturen en landschappen ontdekken is mijn leven. Genieten van intense momenten zowel actief en passief. de voorbije jaren heb ik reeks een aantal landen en continenten aangedaan(Azie: Indonesie, Thailand… Amerika: Cuba, Guatemala, Honduras… Enz.) Bewust ben ik va het Afrikaans continent weg gebleven, niet omdat ik er niet naar toe wilde: INTEGENDEEL!! Heb mij altijd voorgenomen, als ik naar Afrika ga, wil ik mijn tijd nemen om dit continent te ervaren en te beleven, op ieder vlak! Hier ga ik zo’n 7 tot 8 maanden tijd voor vrij maken.

De route: Zuid-Afrika -> Mozambique -> Malawi -> Zambia

De bedoeling is om in ieder land vrijwilligerswerk te gaan doen. Heb al een aantal projecten in gedachten. Misschien zijn er mensen onder jullie met handige tips? Is het een haalbare route? alle opmerkingen zijn altijd welkom!!

Kristof

Geen ervaring met vrijwilligers werk. (het namelijk stage gelopeni in Z. AFrika)
mocht je toeristische info willen, dan hoor ik het wel.

Wat een heerlijk vooruitzicht! Afrika heeft mijn hart gestolen.

Ook geen ervaring met vrijwilligerswerk, maar er is genoeg te vinden in die landen denk ik. Waarschijnlijk ook wel buiten (betaalde) organisaties om.
Op deze website vind je veel info over vrijwilligerswerk en ook veel links: www.chimps.nl (ook over andere onderwerpen dan apen!). En kijk eens op www.joho.nl.

Ik denk dat die route prima haalbaar is met zoveel tijd. Als ik jou was zou ik ongeveer een maand per land nemen om echt rond te reizen (wellicht wat meer in Zuid-Afrika). En de rest van de tijd kun je dan indelen naar de inzichten die je onderweg opdoet / hoe het loopt / wat je tegenkomt.
Zelf ben ik alleen geweest in Malawi en een heel klein stukje Zambia (South Luangwa national park). Je leest er alles over op mijn website.
En ik heb ook gereisd in Tanzania en Kenia. Wie weet heb je daar ook nog wel tijd voor.

Vlieg je terug uit Zambia? Of moet je een rondje terug naar Zuid-Afrika maken?