Zomer 2012 - Tanzania en Zanzibar.

Hallo Allemaal,

Zomer 2012 is nog ver weg maar ik kan niet wachten voordat het zo ver is.
Helaas kan ik alleen in juli/augustus weg vanwege de vakantie periodes van de universiteit.
Anders was ik natuurlijk al veel eerder weg gegaan, haha.

Voor juli en augustus 2012 heb ik op dit moment het plan om naar Tanzania en Zanzibar te gaan.
Ik wil ongeveer 7 weken weg en een combinatie van Vrijwilligerswerk en veel dingen zien.
Ik heb een organisatie gevonden die relatief goedkoop is en heb al een globale planning bedacht.

Mijn idee is om te starten in Arusha (Kilimanjaro) en daar dan 2/3 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis te gaan doen. Vervolgens 6 dagen safari in o.a. Serengeti en de Krater en daarna of nog 1 week werken in het weeshuis (Bijv. 2 weken werken, 1 week safari en 1 week werken of 3 weken werken en 1 week safari) of meteen doorreizen naar Zanzibar. In de weekenden verder excursies doen in de omgeving!
Op Zanzibar wil ik dan 2 of 3 weken vrijwilligerswerk gaan doen op een onderwijsproject in Nungwi en tussendoor natuurlijk lekker op het strand relaxen, snorkel tripjes, Stone Town etcetera…
Vervolgens na 7 weken helaas weer terug naar Nederland om te studeren…

Wie lijkt dit plan ook wel wat?
Uiteraard ben ik flexibel en sta ik ook open voor jouw ideeen.
Dit is nu een globaal idee dat de organisatie mij heeft aangeboden en wat mij ook erg aanspreekt.

Dan iets over mij.
Ik ben 23 jaar oud, een meisje en studeer Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht.
Ben 1ste jaars bachelor en heb hiervoor al onderwijsassistent en een gedeelte HBO Pedagogiek gedaan.
Een grote passie van mij is Reizen!!!
Ik wil tijdens een reis veel zien, doen, beleven, proeven, ruiken…
Een combi van natuur, cultuur, lokale bevolking, mooie strandjes, actief zijn…ik zoek veel afwisseling in een reis maar vindt het daarnaast ook leuk om wat langer op één plek te blijven om echt het leven daar mee te kunnen maken.

Ik ben benieuwd of ik hier een leuk reismaatje kan vinden voor deze in mijn ogen geweldige en avontuurlijke reis!!

Groetjes,
Jitske.

Hoi Jitske,

Zelf heb ik eigenlijk precies hetzelfde plan als jij voor aanstaande zomer. Ik vroeg me af hoe je aan de projecten komt die je noemt in je verhaaltje. Heb je al contact met enkele organisaties of wil je dit bekijken op het moment dat je daar naartoe gaat?

Groetjes,
Bo

Beste Jitske,

Ik ben net terug van een rondreis Kenia, Tanzania en Zanzibar (rondreis met SUMMUM). Ik heb nog 157.500 TSH over ter waarde van € 70,00.
Je kunt ze overnemen voor €55,00
Groet

Co

comandemakers@hotmail.com

Hoi Bo,

De projecten heb ik gevonden bij Kahya volunteers.

Groetjes,
Jitske.

Hoi Jitske,

Ik heb eigenlijk precies dezelfde plannen als jou! Ik wil ook graag vrijwilligerswerk gaan doen en ondertussen ook genieten van de omgeving. Verder wil ik ook graag de Kilimanjaro berg beklimmen. Verder ben ik dan 20 jaar oud en net afgestudeerd. Zelf heb ik net ook een topic aangemaakt in het Tanzania forum. Ik hoop graag wat van je te horen :slight_smile:

Groetjes.

Hoi Joopi,

Wat leuk.
De Kilimanjaro beklimmen was ik zelf niet van plan…maar dat is niet erg.
Stuur anders eens een PB en dan kijken we of we iets kunnen plannen.

Groetjes,
Jitske.

Heb een PM gestuurd.

Groetjes