Zijn er Nederlanders in de Piemonte (gebied tussen Nizza Monferato en Acqui Terme)

Sinds vorig jaar april wonen we in Castel Rocchero in de Piemonte (Italie). Mijn vriend en ik hebben een kleine wijngaard waar we veel plezier aan beleven. We zouden het leuk vinden om met Nederlanders, die in de buurt wonen, kennis te maken. Hopelijk a presto.

Ciao ?,
Wij Harrie en Martje wonen, het gehele jaar, in Grognardo (4km van Acqui terme), Wij hebben daar een B&B. Kijk eens op onze site www.grognardo.nl
Kort geleden waren we nog met een aantal gasten in Castel Rocchero bij het lichtfeest.
Harrie en Martje,
Casa Vecchia, Grognardo.

Wij willen juist naar Piemonte, we hebben daar een klein hotel gezien met een stuk grond, wat wij willen kopen.
Daar willen wij onze gasten ontvangen en een praktijk voor relatiecoaching en bruiloften gaan geven.
Nu zijn wij in gesprek met de bank en dat loopt niet soepel.

We begrijpen, dat als wij de hypotheek krijgen, wij het hotel in 20 jaar tijd geheel moeten aflossen.
Dat betekend, dat wij een hele grote omzet per jaar moeten halen.

Mijn vraag aan jullie is, hoe hebben jullie je bedrijf gefinancieerd?

Er is ons een bussiness consultant aangeraden, helaas zijn deze pas per 27 augustus bereikbaar, ivm de vakantieperiode.
Wij willen echt heel graag onze droom waarmaken.

Hebben jullie voor ons tips, hoe we dit aan moeten pakken, want wij zien nu door alle wegen het bos niet meer.

Groetjes,

Liesbeth en Guido

P.S. hopelijk kunnen wij volgend jaar jullie nieuwe “buren” zijn.

Hallo,
Ik kwam dit al wat oude berichtje tegen, omdat ik informatie zocht over wijngaarden in Piemonte, aangezien we (mijn vriend, ik en onze twee zoontjes) overwegen om bij jullie in de buurt een agriturismo met wijngaarden over te nemen. Wonen jullie er nog en zo ja, zou ik eens wat vragen mogen stellen?
Groetjes

Ciao Boukje,
We wonen er nog steeds. Nu is Piemonte een groot gebied en ik ben benieuwd in welke plaats jullie willen vestigen. Natuurlijk kun je vragen stellen. Ik weet alleen niet of we ze kunnen beantwoorden, want wij hebben geen bedrijf. Onze wijngaarden zien we als hobby. Groetjes