Zeeschildpadden

Wie weet waar ik een kansje maakt om zeeschildpadden te zien met snorkelen? Regio zadar max. 2 uur rijden.

Zeeschildpadden zijn zeer zeldzaam en beschermd. Ik denk dat er maar een minimale kans is om er een te zien.

Dit is een wetenschappelijk artikel uit het ‘Italian Journal of Zoology’ met als titel: “Movement patterns of marine turtles in the Mediterranean Sea: a review” - over over onderzoek naar zeeschildpadden in de Adriatische en Middellandse zee.

In het artikel staan de migratie routes van een paar schildpadden die ze met een satelliet gevolgd hebben. Er zijn alleen af en toe meldingen als ze gevangen worden in een vissersnet of dood aanspoelen.

Ik heb wel een paar websites van duikcentra om en nabij Zadar, ze gaan meestal naar een van eilanden en rondom wrakken. Je zou contact met ze kunnen opnemen of er een kans is om een zee schildpad te zien, maar op de websites zie ik geen melding of foto’s van zeeschildpadden.

http://www.scubaadriatic.com/

Dank je wel voor al je informatie!
Ik had in Pula in het zee aquarium een aantal schildpadden gezien die gevonden waren in Zadar, vandaar dat ik hoopte ze tegen te komen. Ik bwn duiker dus ben in elk geval heel blij met de links :grin:
Nogmaals ontzettend bedankt!