Young Heroes- wezen in Swaziland

**Young Heroes

Swaziland loopt aan kop. Swaziland, een landje in zuidelijk Afrika wiens naam veel Nederlanders niet eens kennen. Ookal is het een van de kleinste landjes, HIV en AIDS kost in Swaziland de meeste mensen het leven. Het koninkrijkje is zo zwaar is getroffen door de AIDS epidemie dat op dit moment 42.6% van de bevolking het HIV-virus heeft. Onder jonge vrouwen tussen de 24 en 29 jaar ligt dat percentage nog hoger, 50%. En een derde van de kinderen heeft 1 of beide ouders als gevolg van AIDS verloren. **
**
Dit betekent dat Swaziland nu 70,000 wezen telt die elke zag moeten vechten om hun levensbehoeften tegemoet te komen. Op het moment zijn er over 15,000 huishoudens in het land waarin het oudste kind het hoofd is en zijn of haar broertjes en zusjes probeert op te voeden. Dit getal groeit dagelijks en het wordt verwacht dat Swaziland 120,000 wezen heeft in 2010.

Gelukkig kun jij iets doen om ze te helpen. Young Heroes geeft deze kinderen een kans op een toekomst. Voor minder dan 15 euro ($20) per maand kun jij een familie ondersteunen op www.youngheroes.org.sz. Jou steun zorgt ervoor dat deze families samen kunnen blijven en geeft hen eten, kleren en educatie.**
**Maar wat misschien nog wel het belangrijkst is, je zult ze hoop geven door ze te laten weten dat er iemand is die om hen geeft. **

Ik ben Loes Loning, ik heb 2 jaar in Swaziland gewoond en me ingezet voor Young Heroes. Op dit moment probeer ik mensen in Nederland bewust te maken van het verwoestende effect dat AIDS op dit moment in Swaziland heeft. Dit prachtige landje verdient een veel betere toekomst dan hoe de verwachtingen op dit moment zijn. Wilt jij daar je steun aan bijdragen?
Als je vragen hebt over Swaziland, Young Heroes, geinteresseerd bent of andere reacties heeft, wil ik je graag helpen! Mail mij dan op: [EMAIL=“loes.younheroes@hotmail.com”]loes.youngheroes@hotmail.com
en kijk voor mooie filmpjes over Young Heroes op www.youngheroes.hyves.nl

Ik hoop van jullie te horen!!

Ik las van de week ook het bericht dat er in Swaziland heel veel mensen het HIV virus hebben. Net een dag ervoor hadden we geplant om een weekendje Swaziland te doen. Het is idd een verschrikkelijk mooi land en volgens mij hebben ze hun zaakjes beter op orde dan grote broer Zuid Afrika. De mensen zijn ook erg behulpzaam, wij hadden autopech maar werden telkens goed geholpen door lokale mensen.

Ik kan eigenlijk niets anders zeggen dan deze organisatie te steunen!