Yala gesloten

Ik lees in de Lp dat yala park van half sept tot half okt is gesloten.
Is dat nog steeds zo??
Ik wil het graag bezoeken aan het einde van mijn reis.
zonde als ik daar voor een dichte deur staat
Dan wil ik een ander park in het land bezoeken, en moet dus vooaf zeker weten dat Yala open is.

iemand???

Hoi Ju,

De laatste jaren bleef het open. De kosten van het met tankwagens water brengen voor de drinkmeertjes bleken lager dan de extra toeristen-inkomsten die het genereert. Verwacht echter wel wat minder dieren met name bij de middagsafari (de wagens komen overdag en schrikken ze een beetje af door lawaai), ochtendsafari zou nog steeds even veel sukseskansen moeten geven.
Dubbelcheck lokaal nog even of ze opnieuw tankwagens gaan inzetten. Sluiten ze toch, Udu Walawe of Bundala parken zijn de alternatieven. Sluiten nooit omdat ze aan rivieren/lagunes liggen dus niet zo kwetsbaar voor droogte zijn als Yala.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hoi,
Wij zijn deze zomer juli / augustus 2012 in Sri Lanka geweest. We hebben 3 weken rondgereisd en meestal in budget guesthouses geslapen. Als je naar Yala National Park gaat hebben we een aanrader:
Daar hebben we namelijk U.P. ontmoet. Een aardige, betrouwbare man. Voor de tsunami had hij een restaurant aan de kust. Hij is 3 maanden in Nederland geweest en weet goed wat westerse reizigers willen. Nu werkt hij samen met zijn zus in een guesthouse in Tissamaharama bij Yala National Park. Het guesthouse heet Champa G C guesthouse, Kirinda (Yala) in Tissamaharama. Ze hebben 2 kamers inclusief badkamer voor 1500 RS per nacht. Ook hebben ze een visrestaurant. Het zijn vriendelijke mensen en U.P. is een ontzettend goede kok. We kunnen dit guesthouse echt aanraden. Ze bieden ook safari’s aan met een jeep voor 4500 RS.
Contactgegevens: email: upprasantha@gmail.com. Mobile: +94 0772329476
Fijne reis door Sri Lanka!

Jan en Danielle