Woonruimte gezocht in Parijs

Wie kan ons helpen??

Wij zijn aangenomen bij een bedrijf in Parijs waar we direkt kunnen beginnen zodra we een woonruimte hebben… alleen dat laatste vinden wij erg moeilijk. We zijn op zoek naar een kamer in of in de buitenwijken van, Parijs, t liefst gemeubileerd (als er maar een bed instaat). Ons budget ligt zo rond de 800 per maand. Is er misschien iemand die tips voor ons heeft of iets voor ons weet???

p.s We zouden ook bij iemand in willen wonen…

xxx

Kim en Max

Als je nog steeds verblijf zoekt in Parijs kan ik je wel helpen.
Ik kan je een tijdelijk onderkomen ggeven, en als je een garant hebt, is het niet moeilijk een appartement te vinden voor 800 euros.
Met een beetje mazzel en 50 m² in Parijs als je wilt.
Ik woon en werk in Parijs sinds 8 jaar, dus ik kan je wel een beetje wegwijs helpen.

Als het te laat is laat dan wat van je horen!

frenchy

Kim en Max,

Er bestaan hier geen woonbemiddeling organisaties zoals in NL. Wel kun je voor huurwoningen terecht bij een makelaars kantoor.

Het beste kun je eerst beslissen in welk arrondisemment je wilt wonen. Het verschilt hier van ghetto tot chique en je wilt toch wel weten waar je terecht komt? Wij waren erg verrrast… voor 1000 euro per maand worden de meest afschuwlijke objecten angeboden in slecht wijken. Laat je goed informeren.

Via websites als www.immostreet.fr (hier hebben wij ons app. gevonden) kun je een overzicht krijgen van aangeboden woonruimte geselecteerd op arrondissemeny, prijs, vierkante meter etc. Je moet je wel eerst aanmelden, dan krijg je een code om in te loggen. Bij de meeste woningen staat wel een tel. nummer. Bellen is sneller en efficienter. Vaak kun je dan voor diezelfde dag, of de dag erop een bezichtiging regelen.

Ik zou jullie het volgende aanraden;

• Kom naar Parijs
  • Bekijk van te voren de website www.immostreet.fr e.a. en maak een selectie
  • Plan 4 a 5 bezichtigingen op een dag
  • Bezoek makelaars in de wijk waar je wilt gaan wonen

Verder… is het in Fr niet zo makkelijk aan een huur woning te komen als in NL. Ze willen bijvoorbeeld de garantie dat je op jaarbasis 3 x zoveel verdient dan de huursom jaarlijks bedraagt, een arbeidscontract, je moet een rekening bij een Franse bank openen (en dit kan dus alleen als je een adres in Fr hebt)… erg lastig dus… wellicht kan het bedrijf waar jullie werken jullie hierin ondersteunen.

voor adressen makelaars www.pagesjaunes.fr (gouden gids) makelaar = immobilier

succes, MB

Kim, Max,

Ik kan je mijn studio/appartement in Parijs (Montmartre) aanbieden. Kijk even of mijn website http://home.zonnet.nl/studio-parijs en/of email mij roel_steenstra@zonnet.nl of bel mij 030 2200970

Roel

te huur: studio/appartement in Parijs (Montmartre)

Hallo,
Ik ben ook aan het zoeken/orienteren voor een woonruimte in Parijs. Ik ben bezig met solliciteren en hoop per half januari 2009 daar een baan te hebben en dus te verhuizen. Heeft er iemand nog tips/ideeen voor mij?
Het **liefst **wil ik iets in het 1-4e arrondissement, mijn werk (hoop ik) zit in het 3e, maar verder weg is ook ok. Een loft-studio-1 kamer appartement met een balkon of een tuin/iets buiten. Vind het ook niet erg om een woning te delen met een ander jong werkend persoon(en). Prijs rond 700 euro.Alle ideeen zijn welkom!!!