Starter zoekt woonruimte!
Hallo,
Mijn naam is Pierre Rijninks. Vanaf 1 oktober 2011 zoek ik woonruimte in het centrum van Amsterdam omdat ik dan start met mijn eerste baan.
U kunt me bereiken op 06-30309300.
Graag tot bellens.
Met vriendelijke groet,
Pierre Rijninks
Het helpt wel als je wat meer vertelt over wat voor type huurder je bent. Rook je? Ben je stil? Ben je veel thuis of veel weg? Heb je huisdieren?
Waarom wil je in het centrum wonen eigenlijk? Dat is onbetaalbaar. En kan ook luidruchtig zijn met veel toeristen. Zelf woon ik liever net buiten het centrum (maar nog wel binnen de ring).
Op mijn website > Travel > Amsterdam Tips > Where to stay/live, vind je tips over de wijken, het vinden van woonruimte etc.
Woonruimte vinden werkt het beste via je eigen netwerk, dus vertel het aan iedereen die je kent, dat je zoekende bent.
Ook helpt het om al in de stad te zijn, zodat je direct kunt gaan bezichtigen als er wat langskomt. Maar reken erop dat je het meeste kans maakt op een kamer in een gedeeld huis / woongroep, of een heeeeeel duur zelfstandig appartement (vanaf 800 euro exclusief). Of tijdelijke woonruimte of antikraak, of illegale of legale onderhuur (bv. van mensen die op reis zijn… ook die vragen meestal 800 euro of meer voor een gemeubileerd appartementje van 50m2 buiten het centrum).
Schrijf je ook in voor de aparte anti-kraak wachtlijsten van de diverse woningcorporaties (anti-kraak gaat buiten woningnet.nl om). En meld je aan bij villex.nl.
Ik heb pas na 6 jaar rondzwerven van anti-kraak naar onderhuur etc., mijn eerste legale huurhuisje gevonden van 36m2 zonder balkon. Toen ik toch echt een zonnig balkon wilde, lukte het niet om dat in de huurmarkt te vinden. Toen heb ik maar wat gekocht. Misschien is dat voor jou ook de beste optie, de markt is nu gunstig voor kopers.
Sommige mensen hebben meer geluk. Of als je genoegen neemt met een kamer en gedeelde keuken/badkamer, kan het waarschijnlijk wel sneller lukken.
Succes,
Cécile
1 like