In het najaar of uiterlijk begin volgend jaar ben ik van plan met de auto naar Zweden te rijden om er voor onbepaalde tijd te wonen en werken. Met dat doel voor ogen lijkt het me belangrijk dat het vacatureaanbod groot genoeg is en daarom dacht ik aan grote steden als Malmö, Göteborg en uiteraard Stockholm.
Mijn idee is van met een beperkt groepje een stad uit te kiezen, de nodige voorbereidingen te treffen en er vervolgens met de auto naartoe te rijden. Het eerste wat ons daar te doen staat is op zoek gaan naar een woonst waarbij we dan de kosten delen. Intussen kunnen we eventueel voor een korte tijd in een jeugdherberg verblijven. Eens die vaste verblijfplaats gevonden, gaan we ieder op zoek naar een geschikte job. Als we het zo aan boord leggen, is het een groot voordeel dat we elkaar met raad en daad ter plaatse kunnen bijstaan. Mogelijk zelfs nog belangrijker is dat we als groep ook makkelijker sociale contacten kunnen leggen. Bovendien spreekt het me veel meer aan met een paar mensen in het buitenland samen te leven dan alles in je eentje te moeten ondernemen.
Even heel praktisch en zeker niet minder belangrijk. Alles staat of valt met een goede voorbereiding en daarom is het heel belangrijk om niet over één nacht ijs te gaan en geen overhaaste beslissingen te nemen. Ik zou dan ook willen voorstellen, op voorwaarde dat je interesse hebt natuurlijk, om zeker op geregelde tijdstippen samen te komen en alles concreet te bespreken. Zo zie je het geheel vorm krijgen, weet je gaandeweg met wie je te maken hebt en of je je er goed bij voelt. Samenkomen zou voor mij best in Antwerpen of Noord-Brabant kunnen.
Med vänliga hälsningar,
Stefan
e-mail: [EMAIL=“stefanleflamand@yahoo.fr”]stefanleflamand@yahoo.fr
e-mail: [EMAIL=“stefan.masson@gmail.com”]stefan.masson@gmail.com