In januarie 2012 wil ik emigreren naar toronto.
mijn oom woont daar al met zijn vrouw. nu zoek ik zelf een woning en zou ik het liefst in een staancamper willen. ik heb namelijk heel weinig nodig en het lijkt me wat goedkoper op de lange termijn. nou ben ik al ruime tijd op zoek en vind ik alleen campings voor vakantie en dure huurplaatsen. bij mijn moet het echt om een woonplaats gaan om te gaan leven als kamper/gipsy/sigeuner :hihi:
tevens is ook mijn vraag of ik niet beter een stuk grond zou kunnen kopen en mijzelf daar vestigen.
waar zou ik het best terecht kunnen voor mijn vele vragen?
Helaas zijn mijn ervaringen zo dat je niet bij de ambassades of immigratiediensten terecht kunt met je vragen. Echt behulpzaam zijn ze niet…
De enigen waar je op kan rekenen zijn de ervaringsdeskundigen, zoals hier op het forum rondhangen.
Persoonlijk heb ik nog nooit stacaravans gezien waarin men het hele jaar door in woont. Ook niet heel gek met de extreme winterkoude die in het binnenland heerst. Als je wat verder buiten de grote steden komt, in de randgemeenten, worden de huizen al eenvoudiger en de stukken grond goedkoper. Je zou dus al een keer op vakantie kunnen naar Toronto en dan rustig rondkijken of je iets leuks vindt. Kun je meteen navragen bij een makelaar wat je nodig hebt om een iets te mogen/kunnen kopen. Ook zul je waarschijnlijk moeten kijken naar werk om te doen in Canada (tenzij je natuurlijk al een paar miljoen achter de hand hebt).
Een oom is niet de meest directe familie, geen idee hoe ze daarmee omgaan als je gebruik maakt van het sponsorship program.
Ik ben/was in Toronto en om heel eerlijk te zijn kan ik mij daar geen enkele camper meer herinneren.
Waarom zoek je niet op craigslist Toronto naar mensen die kamers verhuren? Zo kan je misschien met enkele mensen een huis of groter appartement huren om kosten te drukken.
Het was meer iets wat me mooi leek.
Maar bij nader inzien totaal onlogisch.
wel ben ik heel blij met je craigslist tip!! Ik ga daar zeker ff goed voor zitten.
daarnaast, Volgend jaar eerst maar eens een maandje. Dan 1012 een working visa. en dan kijken we wel weer wanneer ik voor de 2e working visa ga of emigratie.