Wonen in Marokko

Hoi,

Ik ben van plan een tijdje in Marokko te gaan wonen. Naast studeren wat ik daar hoop te gaan doen, wil ik graag de taal leren.
Is er iemand die ervaring heeft met een talencursus in Marokko? (het liefst het marokkaanse dialect, maar standaard arabisch is ook ok)

En zijn er nog mensen die ervaring hebben met werken in Marokko?

Ik hoop wat te horen!

Groeten Jasmijn

Hoi Jasmijn,

Ik heb hier een arabische taalcursus liggen, gewoon op cd, werkt echt heerlijk!
(toch is het niet echt makkelijk hoor…) Je kan hem gratis krijgen.

Marokko is fantastisch mooi, maar het is een héél verschil! Waar wil je gaan wonen?

Groeten,

Hitch B)

Hoi,

Dank je voor je reactie. Zou je talencursus graag eens proberen! Spreek je zelf ondertussen al vloeiend arabisch?

Ik denk dat ik in Casablanca ga beginnen, hoewel ik het eigenlijk een afschuwelijke stad vind. Het is alleen wel een plek met mogelijkheden (voor zover je daarvan kan spreken).

Heb jij ook in Marokko gewoond?

Gr. Jasmijn

Casablanca vind ik ook maar niets, ik ga liever in een plek wonen waar de mensen hun waardes nog hebben en waar het ook relatief goedkoper is om te wonen, de prijzen daar zijn dezelfde als in belgie, maar verder een uniek en mooi land waar nog veel zal gebeuren .

heb je misschien nog ergens een taalcursus liggen ???

Hallo

Kan ik mij wat meer vertellen over het leven in marokko (vooral in casablanca) Mijn man wil graag daar gaan werken, maar heb zelf nog twijfels!

Hoe is het om daar te wonen met een kind?

Groetjes Jobenx