Wonen In Groot-brittannië

Dag mensen,

Als alles goed gaat zit ik binnen een jaar van nu af in Engeland op een vliegopleiding (voor verkeersvliegers, in Oxford). Deze opleiding is intern, en alles is van ticket tot uniform geregeld, van dag één tot het afzwaaien met het vliegbrevet, dus daar wou ik verder niets over vragen. Maar ik ben van plan na deze opleiding van 1,5 tot 2 jaar in Engeland te blijven wonen. Liefst in Londen of omgeving, wat me ook het meest waarschijnlijk lijkt, daar de grote luchtvaartmaatschappijen daar ook hun thuisbasis hebben.
Heeft iemand meer informatie over waar ik allemaal rekening mee moet houden? Alvast heel erg bedankt,

imi

imi,

Hetgeen, waar je het meest rekening mee moet houden, is het feit dat de grootste luchtvaartmaatschappij (British Airways) momenteel heel veel financiele problemen heeft. Door recente stakingen en alles aangaande Irak, SARS en Sept 11, nemen ze op dit moment geen mensen aan.

Je kunt wellicht altijd kijken bij de low budget airlines, zoals Easyjet, Ryan Air of dergelijke.

Zelf ben in Aeronautisch ingenieur en ik loop dagelijks tegen dat soort problemen aan.

Mocht je websites zoeken met posities, kun je altijd kijken op:

www.luap.com en www.aviationjobsearch.com.

Dit is een portal en een recruitment agency voor luchtvaart personeel.

Er zijn heel veel agencies, maar het probleem is dat de agencies hier heel anders werken en ze ongelooflijk lui zijn.

Zorg dat je CV heel veel generieke woorden bezit, want de Cv wordt automatisch opgeslagen in een database en ze kijken er alleen naar als je CV opkomt bij het zoeken naar een specifiek woord.

Het beste is de luchtvaart maatschappijen zelf te benaderen, zoals BMI, Virgin Atlantic, Monarch Airlines, e.d…