Ik ben 18 jaar, en sta op het punt te stoppen met mijn studie. Dat betekent dat ik het komende jaar dus veel vrije tijd heb. Ik wil natuurlijk gaan werken, maar van dat geld wil ik mezelf wel op iets leuks trakteren.
Ik heb echt iets met Groot Brittanie, en wil daar rond maart voor ongeveer 3 maanden naartoe. Ik ben me aan het oriënteren op het internet, maar weet eigenlijk van gekkigheid niet waar ik beginnen moet.
Hoe vind je een kamer/verblijfplaats, en hoe vind je werk? Ik zoek mensen met ervaring hiermee of ideeën hierover die mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik heb bijvoorbeeld ook gekeken op activityinternational.nl, die bieden heel veel begeleiding en hulp bij het vinden van gastgezinnen e.d., en zijn relatief goedkoop aangezien je tijdens je verblijf ook verdient (bijvoorbeeld op de boerderij bij het gezin). Dit spreekt mij heel erg aan, maar toch zou ik wat meer ideeën en mogelijkheden willen bekijken aangezien ik niet verwacht dat ik ooit nog zo’n kans krijg om te doen wat ik echt wil doen.
Hoi Niki,
GB is een fantastisch land dus je gaat vast een leuke tijd tegemoed. Er zijn hier zoveel mensen die een Gap year doen.
Misschien een idee om in een hostel te werken of volunteeren? http://www.hokey-cokey-jobs.co.uk/
Ik heb zelf na mijn studie door NZ rondgereisd en heb goede ervaringen met de YHA hostels.
Of misschien kan je aan de slag als au-pair, tour guide, of een talencursus doen?
Succes!
Hey!
Ik loop met hetzelfde idee rond. Ik ben nu 17 jaar en over een dikke maand ga ik mn havo diploma halen. Ik wil er dan gedurende de hele zomervakantie tussenuit, totdat mijn vervolgstudie begint. Maar voor mij is het een groot project. Ik ben nu als allereerst begonnen met het zoeken naar een verblijfplaats in de buurt van Londen. De tweede prioriteit is het vinden van een (bij)baantje. Heeft iemand tips wat voor soort werk goed (en tijdelijk) te doen is voor een 17-jarige? Ik zou het liefst iets doen waardoor ik veel contact met mensen heb en de taal en cultuur des te beter leer kennen. Ik heb mijn FCE-diploma, dus spreek redelijk engels. Heb namelijk 3 jaar tweetalig onderwijs gevolgd. Ik zit zelf te denken aan horeca. Als er iemand is met ervaring of tips, zeer welkom!
Hoi Berber,
Succes met de laatste lootjes van je studie.
Ik weet niet zeker of je in een bar mag werken als je onder de 18 bent omdat de legal drinking age hier in Engeland 18 is ipv 16 jaar in Nederland. Sommige bars kom je ook niet binnen onder de 21/23.
Misschien kan je als aupair aan de slag of hotel/hostel werk doen.
Of bij een pretpark ala Chessington, Legoland of andere toeristische attractie werk vinden, ik neem aan dat die over de zomer seizoen/vakantie werkers aannemen.
Succes iig.
Ik plan om tijdens de zomermaanden naar Londen te gaan. Hier hoop ik om het Engels *accent *aan te leren ;), maar bovenal een leuke tijd tegemoet te gaan tussen fellow students. Na een eerste opleiding te hebben beëindigd, studeer ik nog verder aan de unief van Leuven (België).
Tijdens mijn verblijf hoop ik deze kosten te compenseren door als student ergens te kunnen bijklussen. Het is daarom dat ik deze oproep plaats om meer informatie te bekomen over deze mogelijkheden.
Ik zou het enorm waarderen indien hierover ervaringen, tips kunnen worden gedeeld.
Hey sebastiaan!
Leuk om te lezen dat er mensen rond lopen met dezelfde plannen. Ik ben druk bezig om er achter te komen wat voor werk ik zou kunnen doen. Ik ben nu 17, en dit schijnt problemen op te leveren met de horeca, omdat daar de leeftijdsgrens van alcohol hoger ligt… Dus misschien iets in de recreatie? Wat voor soort werk ben jij naar op zoek? Iig veel succes met al je voorbereidingen en heb ik iets gevonden, dan zal ik het laten weten. Hoop jij andersom ook
PS: Mag ik vragen hoe oud je bent (a)?