Hallo,
Ik ben Raïssa de Bruijn en ik ben 21 jaar oud. In 2007 heb ik mijn havo diploma gehaald en afgelopen november ben ik geslaagd voor mijn marketing & communicatie diploma niveau 4.
3 jaar geleden heb ik een taalcursus gevolgd van 5 maanden in Salamanca. Ik heb toen ook geprobeerd om werk te zoeken enzo, maar omdat dit best moeilijk was ben ik al gauw weer terug gegaan naar Nederland.
Omdat ik nog steeds helemaal weg ben van Spanje en dan in het bijzonder Salamanca, zou ik het nog een keer willen proberen. Maar ik wil dan wel van te voren al wat dingen regelen en zorgen dat ik weet wat ik moet doen zodat ik niet voor verrassingen kom staan.
Ik ben van plan om eind maart naar Salamanca toe te gaan en om daar dan te beginnen aan een taalcursus van 8 weken. In mei hoop ik dan uiteindelijk het dele examen (superior) te halen.
Een school, verblijfplaats en ticket regelen is allemaal geen probleem, maar ik wil graag weten wat ik moet doen als ik zou willen werken? Als ik hier weg ga, wil ik mij namelijk niet uitschrijven in Nederland voor het geval het fout gaat. In het verleden heb ik hier namelijk ook problemen mee gehad.
Zou ik dan gewoon in mijn woonplaats ingeschreven kunnen blijven staan en daar aan een identificatie nummer kunnen komen? En is dit het enige wat ik nodig heb om te kunnen werken in Spanje of komt er meer bij kijken?
Ik ben al een beetje rond aan het kijken voor werk. Mijn voorkeur gaat uit naar administratief werk of werk in de horeca, maar ik sta voor alles open. Ik weet dat het momenteel heel erg moeilijk is om in Spanje aan een baan te komen. Ik sta ook open voor werk bij Mac Donalds of Burger King ofzo.
Wie o wie kan mij verder helpen? Welke papieren heb ik nodig? Wat moet ik allemaal regelen als ik daar ben? En is er iemand die eerder in Salamanca heeft gewoond of daar nu woont?
Alvast bedankt!
Groetjes, Raïssa