Ik ga vanaf februari een half jaar in Polen wonen om af te studeren.
Het gebied waar ik kom te wonen ligt in West-Pommeren maar ik weet nog niet welke stad het wordt.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen over het wonen in Polen en misschien hebben jullie ook nog tips. Ik heb geen tijd meer om nu nog een cursus pools op te pakken maar misschien weet iemand waar ik in polen terecht kan voor zoiets in de regio West Pommeren.
Ik krijg over 2 weken te horen waar ik precies terecht komt dus dan heb ik ook iets meer te vertellen
Het lijkt mij ook leuk om als ik toch eenmaal daar zit, wat meer van het land en omliggende landen te kunnen zien dus ook daar zijn tips welkom.
Waar ligt west Pommeren als ik vragen mag? Ik zelf woon al een poosje in Polen 30 km van Warschau…en het is prettig wonen…Tja…tips…ach het is een land met meer waarden en normen dan in NL…het ligt er een beetje aan waar je komt te wonen…Polen zit in een enorme economische opgaande spiraal…Over het algemeen hele aardige mensen…beetje stug, maar als je in het engels mensen aanspreekt…vinden ze dat een eer…en helpen je graag verder. De oudere garde spreekt geen woord engels… De jongeren daar in tegen kunnen goed engels maar krijgen weinig kans om het te oefenen. Ik hoor het wel in welke stad je komt te wonen…
Als je nog andere vragen hebt kun je me mailen alex.bolweg@gmail.com
Bedankt voor je reactie!
Zoals het er nu naar uitziet kom ik te wonen in Szczecin.
West Pommeren ligt vlakbij de grens met Duitsland, in het Noord-westen van het land. Kun jij misschien aangeven wat het levensonderhoud daar ongeveer kost? Wij zijn aan het overwegen om gewoon een appartement te huren en het schijnt niet echt duur te zijn. Maar ja we hebben geen idee, ook niet van gas, water en electrisch etc. Lastig om van hieruit te doen ook.
Over 2 weken gaat mijn docent naar polen om de contacten te leggen en hij zal dan ook alvast voor ons wat dingen kunnen uitzoeken en vastleggen dus ik ben benieuwd!