Woestijn excursie Dubai

Hallo!

Ik ga binnenkort voor een paar dagen naar Dubai. Het lijkt me leuk om een dagje een excursie naar de woestijn te maken, zie ik dat ook eens :). Nu heb ik al vele aanbieders (bedrijfjes) gevonden die tourtjes aanbieden. Desert safari’s worden ze allemaal genoemd.

Nu las ik echter op een ander forum dat deze desert safari’s allemaal het zogenaamde ‘dune bashing’ inhouden oftewel met een jeep racen over de zandheuvels in de woestijn. Dit is helaas voor mij geen optie aangezien ik heel snel wagenziek word. :frowning: Lijkt me niet zo verstandig dus.
Zouden er geen trips naar de woestijn zijn ZONDER dit crossen met de auto? Ik heb al uren geGoogled maar vind niets. Zelfs het verkeersbureau van Dubai kan me niet helpen.

Iemand ervaring hiermee? En hopelijk tips voor me?

BVD!

Carla

Ok bedankt voor de tips!

Beste Carla,

Je kan in de Emiraten ook heel makkelijk een auto huren en zelf gaan rijden. De stad zelf is natuurlijk chaos maar daar buiten is het heerlijk, ruime wegen en lekker zelf bepalen wat je gaat doen en hoe lang je ergens blijft. Als je mee info wilt hoor ik het wel!

Grtz, Carine

Hoi Carine, Hmm zo’n held ben ik niet ;). In Dubai een auto huren en dan zelf de woestijn in, nee dat ga ik helaas niet durven. Ik vind een excursie wat veiliger haha.