Waar liggen de wintersportgebieden in Sör Tröndelag, Nord Tröndelag, Nordland, Troms en Finnmark?
Wil je er naar toe Cor of is het nieuwsgierigheid?
Via Wereldwijzer app
Meer nieuwsgierigheid. In meer zuidelijke streken van Noorwegen zijn de bekende wintersportgebieden. Maar in noordelijker streken zullen ze ook wel zijn. In april, als de sneeuw in het zuiden smelt, zal het in het noorden beter zijn. In april is het bovendien ook al behoorlijk lang licht aldaar, veel langer dan in de winter in Oostenrijk. Dus je kunt lang bezig zijn.
Ik ben spastisch en ik kan het niet. Veel te gevaarlijk voor mij. Tijdens één vakantie heb ik op de langlauflatten gestaan nl. in de 2e helft van maart 1978. Dat was in het Finse Loma Koli bij Koli, tussen Joensuu en Nurmes aan het Pielinen meer. Aan de overkant van het meer ligt Lieksa, waar ik een openluchtmuseum in de sneeuw bezocht. Toen was er geen entreegeld verschuldigd. Ik heb een beetje gelanglauft, onder meer op het meer, want daar was het vlak. De heuvels af durfde ik niet. Maar ik wilde ook wat van het sneeuwlandschap zien. Ik ben met lijnbussen naar/van Joensuu, Nurmes en Lieksa gegaan. Ik ben ook met de taxi over het Pielinen meer gereden. Nurmes vind ik een leuke plaats met van die witte berken langs de hoofdstraat en naastgelegen paden. Een mooi gezicht.
Sorry dat ik over Finland begon. Er zijn over zeer veel landen forums in www.wereldwijzer.nl , maar niet over Finland. Er heeft zich nog geen forumbeheerder gemeld. Wie o wie is bereid?
Als het uit nieuwsgierigheid is ga ik er niet naar op zoek, kost vaak wel wat tijd om dat te vinden. (en die heb ik momenteel niet zoveel.)