Wintersport in Zweden, fantastisch!

Sinds kort ben ik helemaal fan van Zweden, er staat uitsluitend Knäckebröd op tafel en ik vier de Fettisdagen op 24 februari.

Ik ben afgelopen week in de wintersportgebieden Åre and Östersund geweest. Echt fantastisch. De natuur is prachtig, de mensen leuk, en de pistes zijn de hele winter bedekt met een dikke laag poedersneeuw…

Toen ik in Zweden aankwam om een kijkje te nemen, zag ik hoe de mensen daar vol-enthousiast hun best doen om de Olympische Winterspelen binnen te halen. Dat is ze al drie keer bijna gelukt: steeds eindigden ze net achter de uiteindelijke winnaar. Maar ondanks deze tegenslag blijven de inwoners hun droom najagen.

De Olympische droom van Olle en Björn vond ik op youtube. waarop de jongens te zien zijn in hun voorbereiding op de mogelijke komst van de Winterspelen en maken terloops kennis met het winter-wonderland van Åre and Östersund.

Olle droomt er van de officiële mascotte te zijn tijdens de Winterspelen, en hij bereidt zich hier dagelijks op voor. Een rivaliserende mascotte dreigt zijn droom af te nemen, hetgeen ontaard in een bittere tweestrijd tussen de twee mascottes.

Ook Björn is volop in training voor de Spelen. Zijn droom is internationale bekendheid te verwerven als de streaker van Winterspelen in Åre en Östersund. Zijn trainingsregime is streng - en nogal bizar.

De filmpjes van Olle en Bjorn kan je zien op www.fitforthewintergames.nl

Veel kijkplezier!