Wil Jij Vrijwilligerswerk Doen In Peru En Spaans L

In ons weeshuis in de bergen van Peru vangt de Stichting Wees Kind 20 straatkinderen op die verstoten of verweesd zijn. Elke 4 maanden gaat een nieuwe lichting vrijwilligers (allemaal Nederlandse dames) naar Huaraz om daar na een maand Spaans studeren enthousiast 3 maanden aan de slag te gaan in het klooster waar de kinderen wonen. Wij rekenen geen bemiddelingskosten, maar vragen een vergoeding voor je studie en verblijf.

Op zondag 20 februari a.s. is er in Utrecht weer een voorlichtingsbijeenkomst voor mensen die interesse hebben in vrijwilligerswerk voor onze stichting. We zullen een beeld schetsen van het werk ter plekke in Peru, ondersteund door recent videomateriaal en ervaringen van ex-vrijwilligers en bestuursleden die recentelijk in Peru zijn geweest.

De bijeenkomst vindt plaats in Oudaen, Oude Gracht 99 in Utrecht vanaf 15.00 uur. Deze ruimte is ons belangeloos ter beschikking gesteld. Interesse? Meld je, vrijblijvend, aan via info@stichtingweeskind.nl!

Kijk op www.stichtingweeskind.nl voor meer informatie.
De routebeschrijving naar Oudaen vind je op www.oudaen.nl .

Dag,

Hoewel het initiatief nobel is, vind ik het prijskaartje van 1900 Euro (prijspeil 2004) buiten proporties voor 4 weken vrijwilligerswerk, verblijf in het vrijw. huis, Spaanse les en 1 warme maaltijd per dag. Ter vergelijking: een kilo aardappels kost misschien 2 of 2.5 Soles (nog geen 50 Eurocent), vier broodjes wellicht een halve Sol, 10 Eurocent).

De hoge vrijwilligersbijdrage zou misschien veel lager kunnen uitvallen, gezien de vele donaties vanuit Nederland, waardoor weer meer vrijwilligers aan de slag kunnen.

Ik ben zelf in Huaraz geweest en door de grote toeristenstroom is het contrast met (zwerf)kinderen groot.

Wat betreft Spaanse les herinner ik mij mijn Spaanse lessen in Guatamala waar ik 115 dollar (dus nu zo’n 75 Euro) per week (25 uur p week) betaalde, incl. DRIE maaltijden per dag, en een slaapplaats bij een familie.

Wij (Nederlandse man en Boliviaanse vrouw) wonen zelf in Bolivia, waar wij ook aan het t.z.t. opzetten van kleine vrijwilligersprojecten denken, maar NOOIT zullen wij er aan denken een bedrag hoger dan 1000 $ voor vier weken te gaan rekenen, ook al is dat incl. Spaanse les.

Enfin, verder wil ik iedereen op het hart drukken voorzichtig te zijn met het vooraf boeken van vooral de combinatie vrijwilligerswerk met Spaanse les. Vaak ligt hier de nadruk te veel op commercie en worden hiermee meer dan alleen de kosten (bv retourtickets NL) verdiend. Dat is jammer. Daarnaast is het moeilijk, zo niet onmogelijk in slechts vier weken een band met de mensen en de werkomgeving op te bouwen, helemaal als je ‘koud’ uit Nederland arriveert.

A. van Leeuwen

wauw,

ik wil alleen maar even zeggen, bedankt A. van leeuwen, een heel mooie samenvatting van een groot probleem.

de prijs van 1900 euro wordt ook niet gerekend voor 4 weken, maar voor 4 maanden.

Lotte,

Dat klinkt al beter, maar 1900 Euro (ruim 2500 dollar, en daar kan je in Peru wel héél veel mee doen) was het prijspeil in 2004. Wat is het voor 2005 ?

PS ‘Ayudanos Peru’ (nos van nosotros) (zie website) betekent overigens letterlijk ‘Help ons Peru’. ‘Wij helpen Peru’ is ‘Ayudamos Peru’.

Groeten,
Anne

Kijk eens op http://www.kidsworldwide.org

zij hebben ook een project in Peru, met straatkinderen.

Zij vragen een kleine bijdrage voor kost en inwoning en je kunt er ook spaans leren. Het is in ieder geval geen 1900 euro voor 4 weken of 4 maanden.