Wie is er wel eens in Alicante geweest?

Ik zou graag naar Alicante willen. Ben een golfer en heb gehoord dat er vele mooie golfbanen zijn. Kan iemand mij wat tips geven over Alicante? Waar ik heen moet gaan. Verder heb ik ook gehoord dat Elche en Torrevieja heel erg mooi zijn. Weet iemand waarom?

Hallo Emma,

In 2010 ben ik zelf naar Alicante geweest. Het was een mooie periode en met geweldig weer (vanaf april tot september). Dan heb je warme temparaturen dus genoeg om dan te gaan doen. Ik zou beginnen in het centrtum van Alicante. Het beschikt over een mooie shopping centrum met gezellige terrasjes. Daarnaast heeft Alicante het kasteel van Santa Barbara waar je een mooi uitzicht hebt over de haven en het strand. Hier kun je genieten van mooie uitzichten over de hele stad. Het strand zelf is niet heel erg groot, maar wel om lekker van te genieten. Dit strand wordt ook gebruikt door de locale bevolking, dus het is altijd lekker gemengd. Als je buiten Alicante iets wilt gaan bezoeken, dan kun je naar Elche gaan voor de tuinen van el Huerto del Cura. Hier hebben ze leuke restaurantjes bij en is goed voor een dag om de stad te bezoeken. Dit geldt ook voor Orihuela. Het is een mooi historisch centrum, die vele mooie monumenten heeft om te bezichtigen. Torrevieja is ook een hele mooie stad. Het is groot genoeg om een paar dagen de stad te bezoeken. Ze hebben vele mooie stranden, museas en een haven met mooie zonsondergangen. Om te golfen kun je eigenlijk overal wel heen gaan, maar ik zou Torrevieja wel heel erg kunnen aanraden. Het zijn 3 golfbanen; Las Ramblas, La Finca en Villamartin die horen bij het La Finca Golf & Spa resort. Je hebt hier verschillende soorten banen dus veel variatie. je hebt er in de omgeving ook wel wat, maar zijn minder leuk dan deze. Ik hoop dat dit voldoende informatie is, anders hoor ik het graag even.

Beste em,

Dat was een grote tekst, en zo te horen weet je er veel van. De informatie was erg welkom, bedankt. Ik ga dit zeker uitzoeken en ga er heen. De volgende vakantie wordt Spanje. Zijn er nog maanden wanneer ik er niet heen moet? Als er nog andere leuke bezienswaardigheden zijn, hoor ik dat graag.

hallo Emma,
Ik ben 2 weken geleden( begin juni 2013), een week in Alicante en Torrevieja geweest om er een bungalow te kopen , hetgeen ook gelukt is
Dicht in de buurt van golfterrein Villamartin heb ik een geweldig hotel ontdekt , prachtige ligging op een heuvel
golfterrein om de hoek , heel lekker eten, mooie kamer ,groot zwembad, groot terras , nederlands sprekende dame
die er werkt als hulpkok. Kortom om U tegen te zeggen. het hotel heet : micasa familie urb. pueblo Lucero
calle Jupiter 2 , E 03170 Rojales Alicante, Sp. www.micasarojales.com tel 34 966712230
De stad Torrevieja met het prachtig purper gekleurd zoutmeer heb ik er ook ontdekt , gewoon magnifiek
en het blijkt er heel gezond te zijn … mensen met gewrichtspijnen zouden enorm baat hebben om in deze streek
te leven De temperaturen in de winter zijn er goed wegens het " micro klimaat" Over een paar maanden is mijn huisje met groot solarium , uitkijkend over de zee en over het zoutmeer
helemaal klaar en kan ik het van tijd tot tijd verhuren ,of ik verhuur een kamer apart , want de 3 slaapkamers is toch teveel voor mij - mocht je dan interesse hebben om naar deze mooie streek
te gaan , ben je heel erg welkom , wanneer ik er zelf ook ben , kan ik alle interessante zaken tonen in de streek.
Je mag mij altijd bellen 00 32 479 332666 of 0032 14 213130 nicole.vercammen@telenet.be