Wie heeft ervaring met fiat ducato 4x4 ?

Hallo
wie heeft er ervaringen met de fiat ducato 4x4 ?
ik ben van plan om een 4x4 camper te bouwen van een redelijk formaat bestelbus.
nu zijn mercedes en vw erg duur en is de fiat ducato met JTD motor een stuk minder duur, bijv een bj 2005 met 150.000km op de teller voor ca 7000euro.
ik kom ze nauwelijks tegen op diverse reissites, wil dat zeggen dat ze niet geschikt zijn of erg storingsgevoelig zijn en daardoor dus niet populair ?

wie kan mij hier iets over vertellen?
alvast bedankt voor je reactie !!

grt
Werner Ravenstijn

Niet doen…

We hebben in 2002 een nieuwe Ducato 4x4 voor ons bedrijf aangeschaft. In de eerste 20.000 km zijn 4 versnellingsbakken en 3 keer de koppelingsplaten / drukgroep vervangen (weliswaar garantie maar elke keer afgesleept worden ook niet fijn)… Daarna was het een geweldige wagen totdat de 100.000 op de klok kwam, toen was het toch echt einde oefening en heeft de garage maar besloten dat (economisch gezien) er een twee wiel aandrijver van te maken verstandiger was… Sindsdien geen problemen meer, de bus heeft nog wel de sper functie, maar helaas geen 4x4 meer…

Als je er echt mee wil terrein rijden dan mist ook de lage giering (en voldoende koppel), dus daar moet je hem niet voor willen gebruiken (doen/deden wij ook niet)…

Hallo,

klinkt niet al te bemoedigend…thanx voor je ervaringen.

mvg