Wie Heeft Er Ervaring Met Werken Op De Nederlandse

Ik wil eind dit jaar begin volgend jaar voor twee maanden gaan werken op de Nederlandse Antillen. Of dit nou Aruba of Curaçao of een ander eiland is maakt me niet zoveel uit. Het liefst zou ik iets doen in de Toeristenbranche, maar goed werk is werk dus iets ander kan ook. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en is dit mogelijk voor twee a drie maand? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor alle informatie.

Robert

Hoi Robert,

Ik raad je af om slechts voor 2 maanden te gaan werken op Aruba. Ik zelf ben eergisteren terug gekomen uit Aruba en heb wel 2 maanden gewerkt bij een populaire strandbar op Aruba. Echter, deze bar heeft na mij besloten om alleen nog maar mensen aan te nemen voor minimaal een half jaar, ik ben er verder ook achter gekomen dat de meeste horecagelegenheden mensen NIET voor slechts 2 maanden aannemen. Laat me je nog een tip geven, verleng je periode naar zeker een half jaar joh! Ik heb tot de dag van vandaag spijt van mijn beslissing om slechts 3 maanden naar Aruba te gaan (waarvan ik 2,5 gewerkt heb daar) en wou nu dat ik er nog zat, ik ga dan ook als alles goed gaat in oktober voorgoed terug, zoveel indruk heeft het eiland op me gemaakt en zoveel beter vind ik het daar dan hier in nederland. Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je zo kort gaat, 2 a 3 maand is net genoeg om een beetje je draai ergens te vinden en een sociale kring op te bouwen, en dan moet je alweer weg! Afijn, over het werk, ik ben gewoon op een bar afgestapt in bikini en gevraagd of ze iemand nodig hadden, de volgende dag hoorde ik dat ik aan de slag kon, meestal helpt de organisatie direct benaderen beter dan mailen of bellen. Goed, succes met het maken van beslissingen en solliciteren.

Groeten Marcella