Wespenplaag door warm weer!!

Deze zomer zullen brandweerkorpsen meer moeten uitrukken om wespennesten te verwijderen.
Lees verder (aanklikken link)
http://www.zita.be/nieuws/wetenschap/1396414_wespenplaag-door-warm-weer.html

Hello georgessiam
Wespen ?! we hebben ook enige ervaring mee: 1 nest met ingang en uitgang aan de hoek van onze veranda ( ze hadden een uitgang binnen, in onze veranda, ook; niet echt vriendelijk van hun); op het dak van dezelfde veranda, heeft mijn echtgenoot nog 4 nesten ontdekt.
Ze hebben allemaal een poeder behandeling gekregen ; ik zie bij de buren ook en ik ga hun zeggen.
We zijn momenteel veilig.
Groetjes
Sopirla

We hadden verleden jaar wel een wespen nest in onze briefenbus,heb er wel niet de brandweer bijgeroepen en zelf de klus geklaard.
:slight_smile:

Ja, georgessiam, ik zou misschien ook de brandweer kunnen bellen, maar wie betaalt de rekening? De jongens komen niet gratis, zegt men.
Dus, alles zelf geregeld juist zoals je !
Groetjes
Sopirla

Normaal voor wespenplagen komen de brandweer gratis naar huis om de nesten uit te roeien(heb ik me laten vertellen)
Weet wel als je “vureke stook” moest doen in je eigen hof en de brandweer wordt op geroepen(geburen die misschien de pest aan zouden hebben)dan kost je dat wel een aardige stuiver(toen was dat 16000Belgische frankskes)De politie kwam aan de deur samen met de brandweer omdat ik een vuurtje aan het stoken was in eigen hof,geburen hebben gaan reclameren voor de hmmmm,rookhinder.

Neen, georgessiam, we hebben “Permas-D insecticide” gebruikt; het is een spuitbus, maar in plaats van iets vloeibaar, het is poeder die uitkomt.
We wonen eigenlijk in een bos en ik kan me niet permitteren om de natuur te verwoesten (ik ben een agressieve “groen”).
Zie je, we willen geen ruzie met onze buren ook niet.
Dus, in stilte en zonder dat iemand last van heeft…
Groetjes,
Sopirla