Werken Om Te Leven...

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 19 met een behoorlijk serieuze relatie van nu al bijna 5 jaar. Ik stoor me al een tijd lang aan de levenswijze hier in Nederland, en zit dan ook met de serieuze gedachte om hier weg te gaan. Ik zit nu in mijn eerste jaar HBO (small business) en dit ligt me niet echt. Dit ook mede omdat ik niet precies weet waar ik het voor doe. Dit klinkt allemaal wel een beetje wanhopig, maar dat is het eigenlijk niet. Het enige wat ik niet wil is straks “leven om te werken”, en niet andersom, wat bijna iedereen in mijn omgeving doet.

Ik wil in ieder geval wel een studie af maken, en dus heeft het voor mij niet zo’n haast. Ook heb ik nog geen idee van wat ik zou willen doen, en waar ik naartoe zou willen gaan. Ik zou hier graag tips en vooral ervaringen willen zien van mensen die de stap al hebben gezet.

Voor de duidelijkheid, mijn doel voor later/straks is dus wel werken, maar niet werken voor een vakantie van drie weken. Ik las hier eerder al een post van een man die weg wilde uit Nederland met zijn gezin, en in Frankrijk of ergens anders een mini-camping & bed and breakfast wil gaan beginnen. Dit sprak mij erg aan. Naar zo iets ben ik ook op zoek.

Alvast bedankt, Groeten Sander

Leven om te werken om werken om te leven?

I chose the latter!

Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om van je hobby je werk te maken: zelfs als die hobby reizen inhoud!