Werken met Leervisum... uhm..?

Eyy :wave:

Ik ben van plan om in september stage te gaan lopen in Syndey. Nu heb ik via travelactive van alles kunnen regelen, maar bij 1 ding kunnen ze nou niet echt duidelijk zijn.

Als je gaat stage lopen in Australie krijg je een leervisum. Punt met een leervisum is, is dat je niet mag werken met zo’n visum. Hoe moet je dan aan je cente daar komen. Ze zeiden dat het beste is dat ik een vrij groot bedrag van te voren klaar heb liggen als ik daar heen gaat, maar ik ben van plan om 6 maanden weg te gaan. Allemaal leuk en aardig, maar dat moet dan een aso groot bedrag zijn wil je daar zonder werk leven…

Iemand een idee, of heb ik het hele visum verhaal verkeerd? :stuck_out_tongue:

Je zou kunnen kijken of je een work and travel visum kan krijgen. Ik weet niet of je deze kan krijgen in combinatie met een leervisum en een nadeel van een W&T visum is dat je max maar 3 maanden bij dezelfde werkgever mag werken

Bedankt voor je reactie !

Er moet toch een oplossing zijn lijkt me. Ik ben nie de eerste die dit gaat doen. Wie heeft hier meer ervaring mee?

snif Helemaal niemand? :bored:

Hmm ik wil ook stage lopen in Australie, maar dit is vrij vage shit weer met die visums. Je kunt wel een work visum bovenop je leervisum krijgen, dat kost iets van 60 AUSD, dus dat lijkt me geen probleem. Maar krijg je niet betaald tijdens je stage?

sorry zou het ook niet weten probeer de ambassade anders geef ze een telefoontje !! ik zou als gezegd gewoon een werkvisum proberen te krijgen zoals hierboven al was gezegd :slight_smile:

Jah idd, volgens mij is dat altijd met die visums :stuck_out_tongue:

Maargoed, ik zal het in ieder geval even navragen bij de ambasade.

Daarnaast is het geen gewoonte om in australie betaald te krijgen voor je stage. Dat wil zeggen, het komt bijna niet voor, maar jij kan misschien de gelukkige zijn die dat wel krijgt. Hangt allemaal van je stage bedrijf af. :sad: