Werken in Nice

Ben van plan om na september in nice te gaan studeren. Ik wilde ook een (bij)baantje hebben.
Is er iemand die mij iets kan aanbieden voor een langere tijd. Ik werk op dit moment ook in frankrijk, 4 maanden voor me stage. ( toerisme)
Ik spreek redelijk goed frans.

Ben 27 jaar en ben erg flexibel ingesteld

Was nog enkele dagen geleden de prijzen van studio’s/ appartementen aan het bekijken en ouch,de prijzen lagen nogal redelijk hoog , een job kan zeker geen kwaad.Maar om effe terug op je post te komen check de ‘anpe’ ,die site is hetgeen je het beste kan helpen.

Ik lees dat je plannen hebt om te gaan studeren in Frankrijk. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik wil hier weg en in la France gaan studeren, maar weet niet waar te beginnen met zoeken.

Hey, wat gaaf dat je in Nice gaat wonen/werken/studeren… heb er zelf 3 maanden Frans geleerd en zat dus bij een gastgezin… een fantastische stad!! In september lekker nazomeren daar… hele gave stad… :slight_smile: Er zijn een heeeeeeleboel agence d’immobilieres daar die appartement etc verhuren… kijk is op www.couchsurfing.com … daar kun je berichtjes naar de locals sturen om wat websites te vragen… heb zelf al een paar keer gebruik gemaakt van couchsurfing, hele gave uitvinding! Maaar de huizen zijn wel duur… dus succes :slight_smile:

Ook een baan zou geen probleem moeten zijn… kzou aanraden om eerst gewoon in het toeristische gedeelte in een bar te beginnen, makkelijk geld te verdienen, en dan ondertussen te zoeken naar iets… de Fransen zijn vrij star… dus een echte goede baan zal niet makkelijk te vinden zijn… misschien iets om op de Franse monsterboard oid te kijken?

Succes, als je nog iets wilt weten over de stad zelf hoor ik het wel!

Groetjes, Sabrina

Ik heb ook Frans geleerd in Nice (oktober-december '06) en zat daar dus ook bij een gastgezin. Inderdaad een leuke stad.
Alles binnen handbereik (ik woonde 10 m van Jean Medecin af en was in 10 min op het strand en in 15 min in vieux Nice) en in december heb ik nog een wandeling gemaakt op de promenade in n zomerhempje. In de zomer is het er schijnbaar wel afgeladen vol met toeristen, maar goed…

bedankt voor de info…
Misschien iets voor later.
Op het moment werk in al 5 maanden in Euro Disney… Wie weet volgend jaar

Nice is veel te mooi om te werken, ik ga liever op vakantie daar.

Hoi,

Wat een leuk plan. Ik kan je misschien deze banen in Frankrijkaanraden.
Daar heb ik zelf goede ervaring mee.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je veel plezier!
Groetjes, Marion

Hallo, heeft iemand ook enig idee, of er Ned/Franse gezinnen zijn, die aupair/nanny zoeken?
Ik wil verhuizen naar Nice, maar dan zou een baantje wel een uitkomst zijn, en als het in deze sector lukt, helemaal goed!