werken in Napels

Hallo allemaal!

Eind maart verhuis ik (permanent) naar Napels, i.v.m. met een aldaar wonend vriendje. Ik zou daar ook heel graag aan het werk gaan. Heeft er misschien iemand tips over wat voor soort werk ik misschien in Napels zou kunnen vinden? Ik zou het liefst iets in de internationale sfeer doen, omdat ik nog geen Italiaans spreek. Ik spreek en schrijf wel vloeiend Nederlands en Engels, en wil ook graag z.s.m. goed Italiaans leren spreken. Ik ben afgestudeerd met een master’s degree en heb veel ervaring in de internationale journalistiek (krant en omroep). Ik ben op zoek naar wat voor werk dan ook, en hoewel ik natuurlijk het liefst iets op niveau zou willen doen, zou afwassen bij wijze van spreken om mee te beginnen ook prima kunnen. Ik wil gewoon erg graag aan de slag daar en niet bij man(vriend)lief alleen maar thuis gaan zitten! :slight_smile: Heeft er iemand tips? Zo ja, laat het me hier weten of stuur me een berichtje, ik zou echt heel blij zijn met reacties. Hardstikke bedankt!!

gr. Cat

Zou je niet eerst werk vinden en daarna pas verhuizen? Als je verhuist en geen werk kunt vinden, lijkt het me logisch dat je je zwaar klote gaat voelen, of niet…?

Dus, eerst werk vinden, dan pas weg. Die volgorde lijkt mij eigenlijk de verstandigste.

Hee, als ik daar alleen zou gaan wonen zou ik het helemaal met je eens zijn, maar mijn vriend woont daar en ik ga met hem samenwonen. Dus ik ga er sowieso naar toe verhuizen, ook als ik niet meteen werk kan vinden. En aangezien ik toch ga lijkt het me makkelijker om werk te zoeken als ik er al eenmaal ben. Op die manier kan ik op sollicitaties komen en bedrijven/organisaties zullen misschien ook eerder interesse hebben in iemand die er al woont en alle papieren, verzekering e.d. al heeft, dan in iemand die nog vanuit Nederland naar Napels toe moet verhuizen. Vandaar :slight_smile:

Goede punten; je hebt me (gemakkelijk :P) overtuigd. :wink: