Werken in de kinderopvang op Curacao

Hallo ik ben Saskia, ik ben 31 jaar, moeder van 2 kinderen en mijn man is Yu di Korsou… mijn man heeft gesolliciteerd op Curacao en de kans is groot dat hij word aangenomen. Wanneer we dan naar Curacao kunnen vertrekken is nog niet geheel duidelijk, kan eind dit jaar zijn of begin volgend jaar.
Wat wel van belang is, dat ik een baan vind, en ik zou graag in de kinderopvang willen blijven werken.
In 1998 ben ik afgestudeerd voor MDGO verzorging, heb eerst een paar jaar als gezinsverzorgster gewerkt totdat ik mijn rijbewijs had en in de kraamzorg aan het werk kon gaan… Dat heb ik een paar jaar gedaan en was toen op zoek naar vastigheid in combinatie met baby’s. En ben toen aan de slag gegaan binnen de kinderopvang… Daar heb ik toen een paar jaar gewerkt als pedagogisch medewerker en daarna toch weer voor 2 jaar terug de kraamzorg in, omdat de nieuwsgierigheid bleef. Toen werd mijn oudste dochter geboren, nu bijna 5, en ben ik toch weer gaan werken binnen de kinderopvang en dat doe ik nu 5 jaar met veel plezier.
Nou vraag ik me af of er veel vraag is naar pedagogisch medewerkers en wat ik dan ongeveer zou gaan verdienen. Dit is van belang in verband met onze beslissing om wel of niet te gaan wanneer hij word aangenomen, mijn man zal starten met een leerling-salaris van 2400 gulden bruto het eerste anderhalf jaar, vandaar dat het van belang is dat ik weet wat ik ongeveer zou kunnen verdienen.

Alvast bedankt,

Saskia

Hoi Saskia,

Er is werk in de kinderopvang te vinden.

Ik heb zelf een bemiddelingsbureau, mocht je hulp nodig hebben, kan je me mailen naar [EMAIL=“barbara@matchingpeople.nl”]barbara@matchingpeople.nl

Groetjes en succes!

In de kinderopvang is zeker werk te vinden, maar bedenk van te voren wel heel goed dat het er heel anders aan toe gaat dan in NL. Er worden bijvoorbeeld nog lijfstraffen gegeven aan kinderen op bepaalde opvangs en de kinderen moeten vaken baden en slapen op ‘school’. Kleine kinderen moet al jong groot zijn op sommige opvangs en daar moet je je wel bewust van zijn. Ik heb zelf bij een kinderdagverblijf gewerkt op Curaçao en kon er helemaal niet wennen. Ik heb het vijf weken volgehouden en toen iets anders gaan zoeken. Maar kinderdagverblijven genoeg, dus het zal vast lukken!

Hallo, allereerst hartelijk bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels begrepen dat de kinderopvang matig betaald en dat het helemaal niet zo makkelijk is om ergens een vast plekje te bemachtigen. Ik ben ondertussen aan het nadenken wat ik nog meer zou kunnen doen. Ik heb een verzorgende achtergrond, het liefst zou ik op een kraamafdeling willen werken, ik heb hier voorheen als kraamverzorgende gewerkt, maar goed geen idee of die mogelijkheid er is… We weten sowieso nog niet of het door gaat. Door 10-10-10 is alles wat uitgesteld…

@chotje: Mijn vriendin is nu ook op zoek naar een baan in de kinderopvang in Curaçao en het zou vervelend zijn als zij ook tegen dezelfde muur aanloopt als jij. Zou je daarom kunnen vertellen bij welk dagverblijf je dan gewerkt hebt? Als je eventueel niet de naam op internet wilt zetten, zou je die dan in een PM kunnen sturen?