Werken in de DR met optie om zaak te starten in de toeristische sector

Wij zijn ons aan het oriënteren om in de dominicaanse rep. te gaan wonen en werken.
Met de optie daar een zaak te beginnen in de toeristische sector. Ik zou graag een netwerk willen opbouwen waar ik informatie kan inwinnen over de gang van zaken daar. En wat de mogelijkheden zijn.
En wat er allemaal voor nodig is om het te realiseren. :wereld:

leuke plannen en ik zal er ook zeker voor gaan als ik jullie was. De meeste mensen hier die in de DR wonen zullen denk ik negatief over je ideeen zijn want ze zijn altijd negatief over mensen die iets willen beginnen in de DR. Succes iig, en ga ervoor

1 like

Het toerisme ligt momenteel een beetje op z´n gat hier, dus om daar nou iets in te gaan beginnen, lijkt me niet gemakkelijk.
Wat je nodig hebt, is een goede locatie, je afvragen wat je wilt gaan doen, een hotel,restaurant,bar of excursies nou ja, noem maar op, je kan natuurlijk heel veel bedenken in de toeristische sector. Op welke doelgroep ga je je richten, nou genoeg om over na te denken. Je moet in ieder geval geld meenemen en een goed plan hebben.
Succes

ik zou even wachten tot het toeristisch gezien weer wat aantrekt, want de hotels staan half leeg,ook in het hoogseizoen. Als het allemaal weer beter wordt, zorg dan voor het volgende:
goede kennis van de spaanse taal
goede kennis van de cultuur en plaatselijke gebruiken
genoeg geld om een jaar van te leven voor het geval je geen inkomsten hebt
heel heel veel geduld, want alles duurt er veel langer om iets te regelen, ze hebben allemaal zeeen van tijd

ik reis al twaalf jaar op en neer naar de dom-rep het toerisme is uitgemolken of anders verwoord dood. ik wil je een tip geven begin een uitvaart onderneming en je zult slagen . wat jullie willen gaan doen daar zijn er al duizenden van terug gekomen. groeten joost ik wens jullie veel sucses

Hoi Hoi,

Woon zelf sind August in de Dominicaans Republiek, ( Santo Domingo).
ben 17 jaar oud, van Dominicaanse afkomst( ben opzoek naar werk in het toeristische sector)
ben 2 taalig.

Allereerst met zulke ondernemingen moet je alles goed op orde hebben en
weten wat je doet en vooraal geduld hebben, inderdaad wat men zegt in de voorgaande berichten.

Mocht het wat worden bijdeze mijn nummer: 829 694 3897
(Ben ook opzoek naar nederlands contact in Santo Domingo )

Vriendelijke groet, Alberto

Kijk eens op de site dr1.com.Hier kun je veel informatie vinden over de Dominicaande Republiek