Werken en wonen op de Antillen

Beste medegebruikers van Wereldwijzer.nl,

Ik ben al een lange tijd bezig om aan de bak te komen op de Antillen. Echter wil dit nog niet lukken. Ik krijg geen reacties terug van bedrijven of het is alleen voor de hoogopgeleide Nederlanders, zoals een uitzendbureau mij dat meedeelde. Dat vind ik zelf dus pure onzin.

Gelieve op Bonaire of Curacao.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Iivvdouxx

Wat we laatst hebben gemerkt tijdens onze vakantie als je in de horeca wilt werken ga dan gewoon naar Curacao met je cv en geef die gewoon bij hotels af. We spraken daar namelijk iemand die dat ook heeft gedaan en een job voor enkele maanden, voor ze weer naar huis ging.
Succes.

Hallo
Weet niet in welke branche je iets zoekt.

Je kan misschien zelf via vacatures antillen kijken, dan kan je gelijk met het desbetreffende bedrijf contact opnemen.
www.cactusjobs.com , www.willemstad.net
www.diraz.an/vacaturebank/curacao/

succes

Beste Iivvdouxx,

Het is vanuit NL heel moeilijk om werk te vinden op de Antillen. Ik woon zelf op Aruba en de werkeloosheid is hier heel hoog. Ik weet niet hoe dat zit op de andere eilanden. De reden waarom ze hier hoogopgeleiden mensen willen is omdat de meeste mensen die hier geboren zijn en wonen niet hoogopgeleid zijn.

Aruba is erg duur. Als je hier naar de Mavoschool gaat kost het niks maar ga je naar de Havo/Vwo moet je toch flink betalen. Er zijn ouders die kinderen hebben die makkelijk Havo/Vwo kunnen maar die dat niet kunnen betalen dus die moeten naar de Mavo. Vandaar dat er niet veel hoogopgeleiden mensen zijn. Hoe dat op de andere eilanden is weet ik niet hoor.

Het beste is om idd naar het eiland van je keuze te gaan en langs bedrijven te gaan. Je hebt dan veel meer kans. Als je het vanuit NL doet krijg je vaak geen reactie’s. Dat is hier vrij normaal. Je moet er echt zelf achteraan. En de aanhouder wint zal ik maar zeggen. Je krijgt het in ieder geval niet voor niets.

Heel veel succes.

Groetjes Carolien.:vak02: