Werken als verzorgende

Hai, goedemorgen,

Bij deze een vraagje, het lijkt ons heel leuk om in Engeland te wonen en te werken. Ik ben gedpl. Bejaardenverzorgende, ik werk als verzorgende in het verpleeg/verzorghinshuis maar ook vaak voor de thuiszorg. Ik had al begrepen dat je jezelf eerst moest laten registreren als een “registered nurse”? En moet je zelf je diploma laten vertalen?

Ik heb een poos in Duitsland gewerkt en daar regelde de werkgever dit.
En is er veel werk in dit vak???

Alvast bedankt voor de reacties!

gr. Lydia.:dag:

Hoi Lydia,

pfff lang leve het internet, door je naam in te tikken kwam ik ook hierop :wink:
Meid heb je toch plannen om naar Engelenad te gaan …wil je al jarennnnnnnnnnn he ;-)) Hopelijk gaat het lukken vinden jullie een mooie plek daar. had je al een paar gemaild op je hotmail maar kreeg de mail steeds terug. Ik hoop gauw wat van je te horen
Hier alles goed met de dogs en de cats :wink:

Groetjes Mia X

hoi hoi,

je hebt verschillende qualificaties in ‘nursing’, het is handig om te kijken wat gelijk staat aan je NL diploma.

ikzelf werk als een ‘carer’ en er is veel vraag naar mensen in de zorg (ik woon in Plymouth).

groetjes,
Asmara

Hai Asmara,

Bedankt voor je reactie. Wat voor opleiding heb jij precies gedaan in de zorg??
Het is me inderdaad nog niet gelukt om hier achter te komen…
Werk jijh in een care home?

gr. Lydia.:dag:

Hoi Lydia,

Is het je gelukt om te verhuizen? Wil net als jij ook gaan werken als verzorgende,
het liefst rondom London. Heb je nog enige tips?

Gr. Puck

Beste mensen,
Ook ik ben op zoek naar mogelijkheden om als Ziekenverzorgster in een verpleeghuis/ Care home in Londen te gaan werken. Ik vind het niet erg als ik “onder niveau” moet werken. Dat doe ik zelfs liever om me wat zekerder te voelen. Dus Medische handelingen voer ik in Engeland liever nog niet uit (injecteren, medicatie, verantwoordelijke diensten draaien etc)
Ik ga enkele weken per jaar naar Engeland en zou graag in die weken dat ik daar verblijf als oproepkracht werken. Misschien in het begin even als vrijwilligster zodat ook zij mij kunnen leren kennen en beter kunnen inschatten of zij mij geschikt vinden.
Ik heb zelf ruim drie jaar in Londen gewoond, maar daar nooit gewerkt. Het doel is ook om met name aan mijn Engels te werken en ik vind mijn baan zo ongelofelijk leuk, dat ik dit ook graag in the UK wil blijven uitvoeren.
Wat heb ik nodig om stappen te ondernemen. Moet ik mijn diploma’s omzetten en zo’ja waar doe ik dat?
Heb ik getuigschriften nodig van mijn huidige werkgever of kunnen ze ook gewoon contact met ze opnemen?
Heel benieuwd of jullie me verder kunnen helpen.
Groetjes,
Inge

Zorg ervoor dat je minimaal twee referenties hebt. over je diploma’s dat had ik niet gedaan maar als je ze kan laten omzetten is mooi meegenomen.